ledig

idag är jag ledig skönt. jag tror att jag valde rätt dag oxå med tanke på att det typ är snöstorm ute. men jag va dum nog att tänka att det är nog inte så farligt. så jag tog på mej spring kläderna pannband reflexväst och broddar. och gav mej ut. kóm utan för porten och möttes av her snöstorm. men tänkte att nej så farligt kan det inte va det blåser alltid här. och nej det va inte blåsten som va jobbig det va nästan skönt att det fläktade. utom det som va jobbigt va att man fick pulsa. det va ju inte plogat nånstans. det va lite upptrampat där folk hade tagit sig till bussarna men på gångvägarna nära vägen så hade plogbilen plogat på vägen och stänkt upp den snön på gångvägen. så efter 4 km:s pulsande i 1-2dm snö så tyckte jag att det fick räcka så jag tog bussen hem.

jag hade för övrigt en jävla tur att det kom en buss. det måste ha vart den sista för det va en ej trafik som stannade och han frågade vart jag skulle jag ba eee brandiz. han ba men jag kan köra dej en bit för jag ska till garaget. för dom hade inkallat alla bussar för att dte va så halt och för att det stod bussar lite hör och där som blockerade vägarna. så jag åkte med honom till korsningen efter evertsbergsvägen så gick jag hem den sista biten. jag tackade honom så jätte mycket för att jag fick åka med en bit och önskade honom lycka till:).

sen gick jag hem den sista biten.

men jag hade ju tänkt att åka till jonte idag. och om man kollar på sl:s hemsida så ser det inte så ljust ut alla bussar är inställda eller så är dom jätte försenade. för när jag åkte bussen så hade han berättat att i morse så hade alla busschafförer samlats och haft möte och sen gett sig ut med bussarna. en efter en hade ringt in till kontoret och kört fast lite här och där. jag tror att det va värst för dubbelbäckarna som kör typ småvägar vid trollbäcken och vendelsö. inte ås mycket för dom som kör gudöbroleden och dom storavägarna. men står det en dubbelbäckare på vendelsö vägen så räcker det för att typ ingen annan ska komma förbi. och sen började fler och fler och köra fast så dom som inte satt fast fick efter att dom hade avslutat sin tur köra tillbaka till bussgaraget och vänta tills det blev bättre väder eller vägunderlag.

så ja det känns ju inte så lovande att det kommer och bli bättre. men då funderade jag på om tågen går. som kan ju gå hahaha eller nja. men jag kan ju gå till haninge terminal och ta ett tåg in till centralen för tunnelbanan ska fungera men ja jag behöver sen en buss som kan ta mej från danderyd ut till rimbo och dom är oxå inställda så nej det ser inte så ljust ut. känns som att jag kan fet glömma det. men men jag får ha lite koll på sl:s hemsida i väntan på bättre tider så kan jag gö lite nytta här hemma:)


ja juste det har jag nog glömt bort och berätta vi hade inbrotts försök natten till måndag. så här såg det ut. jag säger bara tur att jag som jobbade söndag kom ihåg att både larma och låsa ordentligt.

men dom kom inte in som tur va
dom hade både yxa och en såndär som man slår sönder glaset på sl:s bussar. men vi och sl har ju inte riktigt samma glas;) deras glas är ju tänkt att det ska gå i tusen bitar när man slår på det. vårat glas är inte riktigt tänkt att det ska göra det utom det är mer tänkt att det ska stå emot lite.

och det gjorde det som tur va.




men ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0