onsdag

ja idag är det onsdag och jag har jobbat som vanligt och det gick bara bra. det kom in en tjej som gick första året året på optikerskolan. och hom undrade om inte vi behövde sommarjobbare. hehe vi kunde ju inte skricka jaaaa det behöver vi. utom M-L gick lugnt och sansat till bertil och sa att det är en tjej som han får prata med. så hon kommer troligtvis börja och jobba hos oss sen till sommaren:) roligt tycker jag.

sen så åkte jag hem och smakade på min "nyttiga" sockerkaka som jag har gjort. ja den va god. men den va lite kladdig i mitten så jag ska göra om en ny innan jag tar med den till jobbet och bjuder jobbar kompisarna på den. man vill ju inte behöva skämmas. om det är nån som vill ha receptet så kommer det såklart här.


jag hade även äpple i min sen kan man ju ha både blåbär och hallon och ja vad man nu vill ha:)

super god förutom att den fick va inne i ugnen lite för lite och att jag inte hade en sockerkaks form utom en vanlig form. men nu så har jag en sockerkaks form så jag ska gö om den och se om det blir bättre:)

Italiensk banankaka (glutenfri)

 Ingredienser:

  • 4 ägg
  • 1 dl råsocker
  • 4 msk ljus sirap
  • 3 små eller 2 stora mogna bananer (går utmärkt med de som blivit riktigt bruna)
  • 75 gr smält smör
  • 100 gr skalad mandel
  • 3-4 dl rismjöl
  • 1 tsk kanel
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 tsk bikarbonat

Gör så här:

  1. Skålla och skala mandeln. Mal mandel jättefint alt kör i en mixer till fint mjöl. (Finns även färdigt mandelmjöl att köpa)
  2. Rör ihop ägg, socker och sirap i en skål. (alt med elvisp!)
  3. Smält smöret och låt svalna.
  4. Mosa ned bananerna blanda dem väl med smeten.
  5. Häll ned smöret.
  6. Blanda ner mandelmjölet, rismjölet och bakpulvret och bikarbonat och rör (vispa) tills allt är blandat
  7. Smöra en form,  du kan ev även pudra den med lite rismjöl, häll i smeten och grädda i 175 grader i 30 minuter.

Jättegott att servera till en god kopp the.
Du kan även ta en klick kardemummayogurt till! Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0