mycket

jag kan ju säga som så att jag lyssnade på allsång på skansen igår. haha det va tur att håkan va först för det va typ han jag såg och sen hörde jag siw sen hörde jag inte så mycket mer. för sen somnade jag. vaknade när allsång va slut. bestämmde mej för att kolla klart på filmen som jag inte kollade klart på igår. det va ca en timme kvar. kollade klart på den sen gick jag och la mej. sov från 22:00 till 07:30 och kände mej som en ny människa när jag vaknade på morgonen. vist fortfarande lite stel i nacken och lite ont i halsen men inte alls som igår. och till lunch så va typ första gången på två dar som jag kände mej riktigt hungrig och kunde äta min lunch. för det började redan på måndan att jag kande mej dålig. och när jag är dålig så blir jag det fort och sen går det fort över (som tur är) men när jag blir dålig så vill jag inte äta nått. typ bara fil. hehe som typ en påsk när vi skulle fira med god mat och jag kände mej dålig och hade sen feber på kvällen. den enda jag vill ha va fil. jag släpade mej runt på ica och tjatade om -att jag vill ha fil. men anna du måste ju äta nått- jag vill ha fil. jag fick min fil:)
.
men nu mår jag hur bra som hälst gör typ knappt ont när jag sväljer och är bara lite stel i nacken. det är oxå ett tecken på att jag håller på och bli sjuk. får jag ont i nacken och känner mej stel så är det anntingen min 10 åriga ridskada som gör sig påmind(den när jag hoppade oxern själv och cliffen stannade kvar på andra sidan. jag hängde med benen på bommen och huvudet i backen eller nacken snarare och tänkte att hmm undra hur jag ska ta mej ner här. var på jag fick göra en osmidig kullerbytta för att komma ner.) eller så håller jag på och bli sjuk. oftast så är det att jag håller på att bli sjuk.
.
men i alla fall rubriken mycket skulle jag komma till. för idag på jobbet så va det helt galet mycket och göra. vi va ju bara 4 st och det märks. när det är fullbokat i rummen så som det går att boka. verkstan ja den fick stå. det går ju en dag men inte fler dar. det blir så känsligt oxå för om nån kund tar lite längre tid så att optikern drar över så blir halva dagen drabbad för det är bara dom två där och så jag och hanna. men det är bara att försöka och ta det lugnt och ta en kund i taget dom får titta lite själva och sen hojta till när dom vill ha hjälp. eller när dom vill ha smakråd eller har bestämmt sig. det va en kund som tittade själv och sen kom hon fram och hade två bågar och den ena tog hon så hon fick titta helt själv men hon hade sin man med sig. men ibland så kan dom tycka att det är skönt att det inte är nån som står och flåsar en i nacken hela tiden. så hade jag en kund som jag hade säkert i en timme. hon är lite speciel. absolut inte otrevlig eller nått sånt snarare tvärt om extremt trevlig men väldigt velig och vet inte hur hon ska göra och kan man inte laga den som jag har. och vist jag kan förstå henne men nej det går inte och nej jag kan inta trolla med knäna. och vad finns den här lindberg bågen i för färger?? och ja den finns ju i regnbågens alla färger(jag visade alla). ja men det är bara guld som jag vill ha. ja jag vet det och jag sa att den finns i guld men du ville veta alla andra oxå så det är därför som jag visar dej alla andra.
.
det är bara leee och i föröska och inte låta varken stressad eller irriterad. för samtidigt som jag håller på och pratar med henne så ser jag hur hanna behöver hjälp med en annan kund. så jag förösker och prata och hjälpa båda. inte helt lätt:) men det va flera gånger com jag fick hjälpa två personner samtidigt. det blev mer komplicerat när jag pratade med vio i telefon och elena pratade med mej samtidigt om vi tog emot checkar. jag ba eeee jag vet inte är inte det ett utdött släkte. och om vi i sånna fall kunde ge dom nått inbetalningskort och vart dom fanns. medans jag försökte både höra och skriva ner va det va vio sa.
.
men oj vilket jätte långt inlägg det blev idag:). men vill bara avsluta med att ge en jätte stor eloge till elena och lotta våra optiker som kämpade på hela dan och till hanna en ny tjej som inte har jobbat så länge hos oss. gud asså helt guld hon har snappat upp så mycket och det är tur det för hon har verkligen fått sig en tuff start. inte lätt och va ny (vist hon går optiker utbildningen) men ändå komma till oss och vi är inte så många och det bara öser infolk och det finns typ ingen som kan hjälpa henne. men hon är verkligen jätte duktig det måste jag säga:)
.
ja och sen skulle jag säga oxå att jag är verkligen glad över att det va igår som jag kände mej dålig på jobbet och inte idag. för igår så va det jättte lugnt så då kunde jag typ sitta och ta det lite lugnt och fixa beställningarna och sånt. jag hade nog inte pallat hela dan idag om jag hade mått som jag gjorde igår. eller jag hade väll tvingat mej till det för jag hade inte haft mage och gå hem när det är så mycket. men då hade man väl aldrig blivit frisk igen:). nej så det va jag glad över.
.
men nu har jag redan skrivit för mycket så ha det såå bäst:)
.

Kommentarer
Postat av: sariih

krya på dig kvinna!

2011-07-07 @ 18:25:41
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0