gps

ja idag så har jag jobbat för omväxlingen skull. en glädjande sak på jobbet eller det fanns fler men en sak som jag blev mycket lättad över va att en båge kom. kunden kom in i typ november 22 november för att va exakt. han har färgsläpp på sin båge och vi ska beställa hem en ny på reklamation. det är inte frid och fröjd från leverantören för det är va 2 till 3v leverans. aja men det kunde ju ha vart värre. och det blev det. efter typ en månad så ringen vi upp då är den restad ska komma om va 3v jaha aja men kund sitter ju inte i sjön utom han har ju faxist ett par glasögon.
.
det går en månad till vi ringen upp igen nej så har den utgått och går inte och få tag på. nehe vad gör vi då. dom ska skicka en liknande båge som glasen ska passa i. bågen kommer glasen passar men skalmarna är snorgröna och kundens båge är svart. hmm han vill inte ha dom skalmarna och det går inte och flytta över skalmarna. nehe ringen igen till lev. dom ska försöka och få tag i en svart båge igen eller nått liknande som har en bättre färg helst svart.
.
det tag ett tag. det kommer en båge. den är grå med rosa skalmar. det är en kille som är ägare på denna både. ja han är ju kankse inte så där jätte interesserad av denna båge. han vet inte ens om att den kom för jag tyckte att den va gräslig. men nu efter mycket om och men, blod, svett och tårar så kom denna båge. det är rätt båge och rätt färg svart rakt igenom. efter ja vad blir det  7mån lång väntan så har vi äntligen fått rätt båge
.
så det va helt guld att den kom. den andra glädjande saken som hände idag va att elena gick upp till konsum och såg att dom sålde 3 toblerone för 25kr och köpte det och bjöd oss på. mmmm det va bara så gott för som alla vet så går vägen till annas hjärta via magen:)
.
sen så har jag vart ute och spungit idag oxa. det har blivit mycket springandes på senaste tiden. men i morgon blir det en vilo dag för då ska jag ut och äta med jobbet vi ska fira av moa. fast fira tycker jag fel för vi kommer och sakna henne så otroligt mycket.
.
sen har jag börjat och få lite rese ångest eller vad man ska säga. för jag anna ska själv åka med bil aaa jag ska köra själva. från mej i haninge till flen eller rökärr för att va exakt. hehe jag kommer och hamna i ystad om jag har tur. jag som med nöd och näppe hittar från mej till farsta.. jag har en gång i tiden kört fån mej till ikea i kungenskurva är det kungenskurva... aja där borta vid heron i alla fall. när jag skulle hem så körde jag typ 4 varv i alla rondeller för jag tyckte att det kändes fel. det slutade med att jag körde tillbaka till ikea parkeringen klev ut och kollade mej omkring över alla rondeller och tillslut så kom jag på vilken jag skulle ta för att komma hem:).
.
hahahaha jag kommer och köra så fett mycket fel. jag har bara problem att hitta till E4:an man ska kunna ta en enkel väg via motorvägen(har jag för mej) typ igenom stan via nån led.. men jag hittar ju inte. så nej jag tar huddinge vägen som jag trooor att jag hittar till och via men inte helt säker. hehe det kommer typ och sluta med att jag kommer och få åka ner till ösmo och åka södertälje vägen för att komma ut på E4:an.. eller hittar jag den vägen. jag hittar till södertälje men den då???.
.
aja men i alla fall så jag funderar på om man kanske mot av förmodan borde införskaffa sig en sån där gps. anna i sitt dumma ja tänkte att nej men vadå det kan väll inte va så dyrt 1500:- jag höll på och dööö. för en gps.. helt sjukt. när jag har en OK vägatlas från 87 i min bil. jag behöver bara en polak som kan läsa upp vägen för mej;) hmmmm jag men det fanns ju billigare oxå tack för det. den billigaste som jag än så länge har hittat låg på 599:- så nu ska jag bara fundera på om det verkligen är värt det. för ärligt talat hur mycket kommer jag och använda en sån. ja menar jag åker ju bara där jag hittar(kankse beror på för att jag vägrar och köra där jag inte hittar). sen tänkte jag om man nån gång ska ta och åka ner till sussie så kankse det oxå kan va bra. för ja mantorp säger mej inte sådär jätte mycket eller. så ja jag vet inte. för om jag hade en enkel. för ja den måste va enkel så kankse man skulle våga sig ut på vägarna lite oftare. och i alla fall ha en sportsig chans att både ta sig fram och hem.
.
så ja det tåls att tänka på.
.
aja men nu ska jag krypa ner under ett täcke och kolla på film
.
men ha det så bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0