onsdag

gud vilken idé torka jag har på rubriker men men. ja dagen har sett ut som följade. jag gick upp gick till sågen lyssnade på min nya ljudbok mord.net heter den. den ska va bra så det hoppas jag. min förra bok det fördolda tyckte jag ju va jättte bra. och det va inte alls som jag trodde. den jag trodde va mördaren va det inte och den man trodde va helt oskyldig hade nått fult för sig den oxå. så nej den va bra och spännande.

sen så jobbade jag som vanligt hände inte sådär jätte mycket roligt det rullade på sm vanligt. m-l hade bakat cocosbollar till fikat och dom va jätte goda:)

sen efter jobbet så va jag ute och sprang min asfalts runda på 7 km. men nu va det ljust under hela rundan så snart kan man springa i skogen ska bara ta och reka innan så att det inte ligger 3dm smö. och 3dm lera. nu kan man oxå snart skippa reflesvästen men jag tycker att det är skönt och ha den (gammal som man börjar och bli) för man syns så himmla bra med den. och jag vill ju kunna springa hela tiden och inte behöva stanna när jag ska över vägen vid övergångställen och har man en gul refles väst så kan man ju inte missas;). men rund kändes bra. jag kommer snabbt in i min andra andning och då är det bara och rulla på och låta benen springa. men jag skulle absolut inte kunna springa och prata samtidigt. det kommer jag aldrig och kunna göra.

sen har jag fortfarande ont i magen det kommer och går men jag hoppas att det går över snart för så här vill jag ju inte ha det.

vi ska även skriva över saaben till pappa så snart kommer jag inte ens och äga en bil. men det kommer och inte va så länge som jag är äga bil lös för jag ska ju köpa en ny. men jag har nog lite separations ångest för jagtycker att det är så tråkigt för den är ju fortfarande så himmla fin. och så mycket har den ju inte krånglat. det får bara inte va för kallt på vintern och det drog typ 1,6 liter milen för att det va nått fel på den och det läcker lite olja och den måste ha blyersättning för att den är så gammal. och man måste be en bön till gud innan man sätter nyckeln i låset och ja juste det höll jag på och glömma. nyckeln gick ju av så nu får man sätta i nyckeln försöka och vrida om. om inte det går får man ta ur nyckeln sätta i nyckeln och sen uppreppa det tills den går och virda om. man kan även lirka lite. men efter att man har fått i nyckeln och det har gått och vrida så får man sen be en bön till gud att den ska starta. och nu så är handbromsen trasig. men annars så är den som ny. så det känns lite tråkigt.

den här vintern så kunde jag köra ja nästan hela vintern eller typ fram till nån gång i feb för sen gick besiktningen ut och det inte va nån idé och besikta den efter som handbromsen va trasig. men annars så har den startar förutom när det va -20 grader men ändå. och ja vist man fick ta ett ärevarv typ varge dag men annars så har den startat hela vintern och gått som på räls. förra vintern så startade den inte. men det va ju det året man kan ju inte va på topp alla år.

ja ja okej jag erkänner det skulle ju inte sitta helt fel med en ny bil. som man inte måste ha ren rå styrka och muskelkraft för att kunna komma ur parkeringsplatsen för att det inte finns nån server överhuvudtaget. eller om man får för sig att man ska veva ner rutan så måste man stanna bilen och använda båda händerna. eller där man till och med kankse har en chans och höra vad dom säger på radion utan att ha på högsta volym och en radio där man kan få in nått annat är P3. och det kankse finns rumpvärmare så att man inte behöver klä på sig extra mycket bara för att man ska ta bilen till jobbet och inte bussen.

men det är ju bara en bil försöker jag och intala mej den har inte kännslor. det va nog inte bra att jag kollade på herbie och brum när jag va liten;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0