sprang

idag så tvingade jag mej ut på en spring runda efter jobbet det blev min runda på 7 km. men jag hoppas på att jag snart inom en kort framtid kan börja och springa i skogen. men det ska bli lite ljusare på kvällarna och den här härliga(hämska) snön ska bort. det är så att jag älskar snö när den kommer och när det ligger på backen men när den börjar och söa så vill bara bara att den ska bort. för den är ju så ful när den blir svart och töig och bara ligger kvar för att jävlas. och under 1meter snö så gömmer det sig 10cm is. och det är den som är hämsk. om det bara va snö så skulle det nog va lugnt men det är denna is som är jobbig. man känner sig som ja isprinsessan fast hennes oglaciösa syrra. men aja nu va jag i alla fall ute och sprang och ja det kändes jobbigt som vanligt och så blir man så varm efter några kilometer att man tror att man ska svettas ihjäl men om jag har mindre kläder på mej så kommer jag ju och dö av köld. för den första kilometern så fryser man sen blir det bättre sen efter några kilometer till så svettas man som en travhäst. och sen när man stannar så hinner man nästan bli kall innan man kommer in i värmen.

man vill ju inte bli förkyld men det är ju att be om en förkyldning när man går från kall till jätte varm till kall igen:). men men. när det blir varmare så kan man ta av jackan. för nu har jag linne munktröja och en en tun bara vindjacka. man kan ju inte ha mindre.


men ha det så bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0