smådalarö gård

ja i lördags så va jag först ute och sprang som jag redan har skrivit om :) sen åkte jag till jobbet och arbetade med lotta och hanna. kul att träffa hanna det va typ jättte länge sen som vi sågs. jag verkligen älskar våra extra jobbare nu för alla 2 haha är så underbara. så det är kul och jobba varge söndag som jag jobbar. det va väldigt lugnt och tråkigt på jobbet.. men alla synisar kom så det va ju bra. vid tre gick hanna hem för att vända och komma tillbaka till fem. lotta och jag stängde butiken och satte oss i min bil.
.
sen åkte vi ut till dalarö och till små dalarögård. gud vägen blev verkligen bara smalare och smalare ju längre ut vi kom. mörkt va det ju såklart oxå så man fick verkligen va på sin vakt så att han inte körde där det inte va nån väg. men jag tog oss alla tre fram så säkert så:). vi gick upp på våra rum och gjorde oss i ordning. sen va det glögg taijm. för att sen gå lös och frossa. för ja det va verkligen ren frosseri. gud det va sååå jäkla gott asså. och som vanligt så åt jag på tok för mycket. haha fick pausa flera gånger. men det va ju bara såå gudomligt gott. med hummer, räkor, skadenröror, laxer, sillar, ost och kex, jaallt fanns det och lite till. haha då har jag inte gått in på efterätten än. den va oxå himmelskt god. jag va såå mät närvi hade ätit klart att jag trodde att byxerna skulle spricka. till det drack vi gott vin, beilys och en masssa vatten. gud jag drack säkert 1liter vatten. men man bli så törstig av allt salt. jag avslutade kvällen med att äta lite vindruvor och mandariner.
.
sen när vi skulle sova så delade jag rum med M-L. det passade både mej och henna jätte bra :) vi känner ju varan haha. jag somnade typ i fallet ner till kudden och sov tills klockan ringde. jag fattade inte först att det va den som ringde utom trodde att jag hade vaknat av nått annat. men så va inte fallet. det ringde på så glatt så och talade om att nu är klockan 08:30 dax att kliva upp.
.
sen fortsatte frosseriet med hotel frukost. finns det nått bättre... jag tror inte det. gud vad jag åt. fick ganska mycket ångest efterrätt. men gott va det. sen fick jag och hanna brassa på lite för vi skulle ju jobba. vi skulle va i butiken till 11:00. jag brassade på lite med bilen. hehe utan att köra allt för fort ;). men det går inte på dom där krokiga vägarna men det va skönt att köra när det va ljust för då såg man i alla fall vart vägen gick nånstans. men vi han med några minuters marginal :). nej men va inne i butiken 10:54. så vi hade 6min på oss att ta av oss jackorna och ta fram pengarna och öppna butiken. haha för nån frukost på jobbet behövde vi inte äta.
.
dagen gick sååå jävla fort. helt galet. det va ju inte så mycket kunder i butiken men vi hade lite arbeten som vi skulle göra. byta alla backdrops. vi kunde byta alla utom en för att stegen va borta. det visade sig att jennie hade lånat hem den. haha gud vad vi letade. efter det så skulle julgrans helvetet upp. det gck assa bra ända tillsatt benen skulle på. förra året så bröt jennie av ena benet så det gick limmas. i år va det min tur att bryta av samma ben så att det fick lmmas. sen efter det så kollade vi först så att julgransbelysningen lös. alla ljus lös så fint så. vi smackade upp alla ljus i granen. kopplar in strömen. det lyser inte om nån. men vafan dååå. skruvar på alla ljusen. alla ljusen sitter som dom ska. tar bort alla ljusen kollar skakar på dom är det nån som skramlar. en skramlade byter den. det lyser fortfarande inte om denna jävla julgran. snart så va måttet rågat och jag hade lust att bara kasta ut fan skapet. tur att man jobbar med hanna som är en väldigt lugn person. men även hon börjar och bli ganska så irriterad på denna julgran. vi har ju såklart inga fler lampor att byta till. nehe. får gå till ica köpa fler. det visar sig att det inte bara va en som va trasig utom 2 till. suck. men nu så lyser granen så finnt så:)
.
sen när klockan va 3 så va ingen ut av oss hungriga. men tänkta att det är nog lika bra och äta i alla fall. för jag skulleju ner till stallet sen och äter jag inte nu så blir det inte mat fören klockan 21 nånting när jag kommer hem. vid det här laget så har vi inte börjat och städa än. hmm kankse dax och sätta lite fart. vi åt klart och brassade på lite. haha gud vad fort det gick. vi va så efektiva att efter en timme så va butiken klar. nu va klockan typ 16:30. bara 30min kvar sen får man gå hem :).
.
men det va bra att vi hade och göra hela tiden för vi båda kände att annars så hade vi somnat båda två. vi va lite små sega efter gårdagens frosseri. inte för att vi kom i sängs så där jätte sent kankse vid 2 tiden men man känner sig ändå trött.
.
sen åkte jag ner till stallet. hade pratat med joppan innan om att jag kunde ta hennes kvällsfording efter som jag ändå skulle ner till stallet sent. det gick så bra så. jag tycker bara att det är skönt om det är jag som fodrar när jag ska ner sent. för då behöver inte jag känna mej stressad av att det kommer nån och fodrar när jag står och mockar. jag red dressyr och det gick jätte bra så det va kul:). haha men jag kände i traven i början när jg satte mej ner att alla räkor, hummrar, laxer och olika rörer och kankse 1kilo efterätt bara skumpade runt där nere. och blandandes lite till. ja och så får man ju inte glömma frukosten.
.
men nu är jag hemma och gud det va så skönt att komma hem hoppa in i duschen. nu ska jag ta och kolla på ett avsnitt av den som dräper och sen blir det sängen:). men det va ju inte så kul att köra hem. det regnade och blåste om vartannat. när jag kom till vh så kom det en sån skur att det blev tvåhandsfattning på ratten. hehe typ håll i och håll om.
jag tog lite kort på granen oxå men orkar inte lägga upp dom just nu får ta dom i morgon eller nått sånt.
.
men ha det såå bäst

Kommentarer
Postat av: Milis

Det var så fint städat så. Och granen var så fin med alla våra "egna" röda fina "kulor" hahaha.

2011-11-28 @ 19:41:49
URL: http://miliscarlsson​.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0