helt slut

gud jag är typ helt slut. det har vart så otroligt mycket dom här senaste dagarna med planering och inköp och gud allt sånt. och igår sprang jag runt som en dåre och hackade grönsaker och fixade och donade. bar ner saker till lokalen och tungt är det ju oxå. tur att jag fick hjälp av min snälla familj. ett stort tack till er. 5kilo köttfärs stekte jag oxå i min lägenhet så fy fan va det luktade.. men nu efter typ 24 timmars vädring så är lukten nästan borta. jag gjorde i ordning mej i huper fart. blev typ svettig i duschen för att jag duschade så fort och för att hjärnan gick på högvarv.
.
sen under festen så sprang jag och möte och hämtade folk halva kvällen. så jag hade nog lite svårt och bara sätta mej ner och slappna av för att jag va så uppe i varn och så super stressad. och sen när jag slapnade av så blev jag typ jätte trött i stället :)
.
men kul hade jag. jag fick så otroligt mycket fina presenter av alla mina fina släktingar och vänner:) gud man blir så glad för att man har så fina människor omkring en. och ut av många fick jag en flaska vin vilket jag tycker är en bra grej i stället för typ nått krimskrams eller en blomma eller nått sånt. inte för att jag inte tycker om blommor jag älskar det. men är mindre bra på att sköta dom :). men en faska vin är en omtanke på att jag fyller år och att man vill ge nått men vet inte vad:) och det är tanken som räknas. jag för väntar mej absolut inte nått dyrt av nån. sen fick jag mycket roliga saker oxå:) jag får ta kort på allt och lägga upp sen. men det tråkiga va att jag tog inte kort igår:( det blev aldrig av. jag vet att mamma tog lite kort får sno några av henne sen och lägga upp. jag hade så mycket annat i huvudet.
.
men jag pratade men alla mina vänner hoppade runt snackade lite här och snackade lite där och dansade och satt och snackade lite till.
.
sen åkte dom sista hem vid ja kankse 02:30. då började jag städa lite och plocka och soppa av och samla i hopp saker och ting. sen gav jag upp vid kanske 03:30 och gick och la mej. men underbart snälla mamma jobbade i stället för mej idag. gud vad skulle jag göra utan min underbara familj som alltid ställer upp för mej när jag sätter mej själv i klistret. jag måste lära mej att inse mina begränsningar och säga nej. för till och med ett får hade förståt att jag aldrig skulle ha hunnit.
.
för jag började städa igen vid 08:30 och gud vad jag städade och diskade och torkade och slängde soppor och gick med saker fram och tillbaka till min lägenhet. och städade lite till och diskade lite till och torkade lite till och jag va inte klar med allt fören ja kankse 11:56. då stängde jag typ igen dörren och gick till ica med panten. sen va det bara att fortsätta städandet i min lägenhet för där hade jag bara slängt in alla saker. och skålarna hade jag diskat och bara staplat för att kunna få upp dom till lägenheten nu står dom på tork i halva lägenheten och allt annat oxå:) nej men har städat här hemma oxå så nu ser det hyfsat bra ut. men jag känner mej så trött helt slut i kroppen och i huvudet ska bli skönt att få sova i kväll. är ledig i morgon vilket ska bli så otroligt skönt. ska besikta bilen 10:50. och be en bön till gud att den går igenom :)
.
men nu ska jag bara lägga mej ner i soffan ta det lugnt ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0