ledig

idag är jag ledig :) vilket va jätte skönt men oj vad fort det har gått. men vad har jag gjort idag då. jo jag började dagen med att bli väckt av min klocka som ringde 06:00. kl 06:30 gick min buss till stallet. kom till stallet hittade lisa. red ut med lisa och cherona. sen va det mockning som stod på schemat. efter det vid runt 11 när jag va klar med allt så åkte jag hem. väl hemma åt jag lite frukost :). sen va det på min joggingskorna och ut i spåret. det blev min skogs slinga. det va kul och springa där efter som det va ett tag sen som jag gjorde det. hehe men gud. varför har jag inte nån som kan säga till mej när det ska komma ett monsun-hagel-ösregn. och tro mej det va hagel i regnet. jag hade precis springit klart min runda och stod och flåsade emot ett trä och så börjar det regna lite smått. som senad över går i att regna väldigt mycket för sen sen bli ösregn och hagel i. mindre mysigt. det va bara och skynda sig hem.
.
väl hemma blöt som en dränkt katt. va det bara att hoppa in i duschen. sen kom sara över till mej. åå fina underbara sara hade gjort ett så otroligt fint och hahaha roligt album med mycket galna bilder från både fest och inte fest. haha såå otroligt roligt och såå otroligt snällt av henne. tack än en gång sara för den fina presenten.
.
men efter mycket skratt och prat så åkte hon hem och jag åkte till ica maxi. shoppade som en galning. jag trodde att jag skulle fasna i taco träsket. och jag har säkert glömt hälften men aja det är så det får bli då. men jag tror att jag kom ihåg att köpa det mästa. så nu jävlar hoppas jag att alla kommer fett hungriga i morgon :).
.
sen kl 18:45 va jag klar på ica maxi och sprang över till biltema som jag trodde stängde 19:00.. det gjorde dom inte. sprang runt där och efter mycket om och mej så hittade jag det jag sökte. väl framme till kassan så säger han där som sitter där att dom har problem med sina kassa aparater så dom kan inte ta kort. nehe jaha detva bara att springa över till ica igen. ja för jag hade inte ett öra i kontanter. väl över till biltema igen så kunde jag betala och åka hem. släpade alla kassar från bilen till porten och nej det är inte långt men jävlar vad tungt det är... vart är en stor stark karl när man som bäst behöver en????
.
men nu är jag hemma och är i kladdkake baket. gud jag kan receptet i huvudet vid det här laget. så om det är nån som väcker mej i natt så kommer jag kunna rabbla det utan till hur mycket och vad det ska va i vad ugnen ska stå på och hur länge ;).
.
men oj sen ska jag bara ta det lugnt och kankse ta ett glas rosé för det tycker jag att jag behöver:)
i morgon blir det att fixa och hacka och ja allt sånt. gud vad jag vill att det ska bli lyckat i morgon men det blir det nog:)
.
åååå sen har fina underbara elena hört av sig till mej och vill byta dag med mej. eller snarare söndag.. hon undrade om jag kunde jobba i morgon i stället för henne och vad sa jag jo ja men vist kan jag göra det. nu undrar ni säkert men vafan anna är du dum i huvudet du ska ju parta på lördag och sen ligga bakis halva dan och äta resten ut av kladdkakan i min one piece. ja jag vet. men jag vet att hon skulle inte fråga om det inte absolut va kris. för hon vet att jag ska ha fest och hon ska själv komma på den. så därför sa jag att jag kunde byta med henne. för hon skulle aldrig fråga om det verkligen inte va ett måste eller nått jätte viktigt. så därför sa jag att jag kunde byta med henne.
.
men nu ska jag ta och kasta mej in i kladdkake kriget igen
men ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0