mobil

idag så började jag dagen med att åka till vårdcentralen eller mödravårdscentral för att va exakt. skulle fixa ut nytt recept för p-piller. alltid lika kul när man sitter i väntrummet och dom ända tidningarna som finns att läsa är gravid eller mamma tidningar. ja eller typ barnböcker. sen när man väl kommer in så är det bara och svara ja och ner på rätt frågor. har det hänt nått nytt specielt i ditt liv har du vart sjuk eller nått sånt- nej. har du börjat och röka- nej inte än. känner du dej fult frisk- ja.
.sen är det dax för blodtryck. hon började med att säga oj vad mycket kläder du har på dej. hehe ja jag är lite frussen av mej. det jag hade på mej va. väst, jacka, tjock tröja hehe det va det jag tog av mej och under det hade jag tröja och så linne. fick även höra att jag hade lågt blodtryck. jaha säger jag det har inte inte fårr höra förut. hon ba nehe ja men det är bättre och ha lågt än för högt. så bra tänkte jag :). sen kollade hon hur det va förra gången och då va det samma 100/70. jag har ingenaning om vad det är man ska ha.
.
sen så har jag jobbat som vanligt. dte va sååå lugnt och tråkigt. men jag tror att vi sålde bra så det är ju bra i alla fall.
.
efter jobbet åkte jag ner till haninge och in på 3butiken. det va fullt med folk. men det gick ändå ganska fort. hehe medans hon hjälpte mej så pratade hon i telefon men en kund som hade problem med sitt bredband. snacka om att kunna göra två saker samtdigt.men jag fick skriva på lite papper och sen fick jag tillbaka min kära mobil hel och fin. och det gick på garantin så det kostade ingenting:) helt guld. så nu är jag glad igen när jag har min fina mobil som jag kan surfa runt på igen. den gamla trokänaren fick åka in i garderoben igen.
.
sen efter det åkte jag hem och hoppade i spring kläderna. blev 7km asfalts rundan. och det kändes bra. jag ska ta med mej spring kläderna till rökärr så att jag kan springa där. det är så fint där nere. massa grusvägar som man kan springa på så det blir nog mysigt och skönt att komma ut lite och inte bara äta och dricka :)
.
jag ska även köpa mej en ny säng. en kungsängen säng. hehe min säng har ju några år på nackan. gud jag tror att den är från när vi flyttade till atles och ja det va ju år 2000. så då kan man ju snabbt ränka ut att den snart fyller 12 år. kankse börjar och bli dax för en ny säng. och en säng som inte ser ut att komma driekt från ett flickrum. utom en som kankse kan se ut att passa i ett seriöst hem ;). nej men det kommer och bli assa bra =)
.
sen så har det inte hänt så mycket mer. jag måsta ta tag i min packning nu. för jag ska ju åka i morgon. så anna sätt fart nuuu:)
.
men ha det sååå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0