stallet

ja jag åkte till stallet vid tre tiden och åkte hem vid 21:30. så vad han jag göra under den tiden. jag han rida ut på en häst mocka och fixa och sen rida min lektion. hmm och hur många timmar hade jag på mej??. men det va tur att jag va i stallet i tid för gud vad lerig svarten va. ja jag red han på min lektion. jag tänkte att jag går till kontoret och ska kolla vem jag ska rida ååå svarten:) gick och kollade hur han såg ut. men hjälp han är ju grå av lera. ut i spolspiltan fram med piggborste och sen spola benen och magen. sen kunde jag stå och borsta i lugn och ro för jag hade ju som sakt va gott om tid. så när detva dax för min lektion så va han i alla fall lerfri och hyfsat ren.
.
men själva lektionen tyckte jag gick jätte bra. jag tycker ju att han är rolig och rida. men man får ju va på honom som fan att han ska röra på fläsket. för man får va på honom så att han springer på och jobbar med sina små ben. för är man inte på honom så typ stannar han ju i en hörna och står där tills lektionen är slut;). vi red 10 meters volter vid hörnan och sen öppna på långsidan. kändes riktigt bra. han va mjuk och fin. men det är svårt och få fart i honom från volterna för han blir lätt seg i dom och sen dör han i öppnan. så man får pigga på honom i volterna och gasa lite ur så man får lite fart i honom. hehe det bästa är om man kan brassa på lite och sen komma in i öppnan:)
.
men nu ska jag kolla på tv och dricka mitt te för att sen sova. men ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0