klar

nu är jag klar med allt. både jobbet och träningen. det gick så bra så och jobba. det va jätte lugnt och tråkigt. jag försökte och hitta på lite olika terapi jobb men ja det gick väl sådär. jobbade med hanna och bertil. men jag jobbade bara till 15 så det kändes lite konstigt att få gå hem så tidigt. det va nästan som att oj nu är klockan redan 15 och jag får gå hem. eee ja men hej då rå. sen va det bara på bussen raka vägen till gymet. jag hade bokat in mej på ett pass i haninge så det är samma buss som jag brukar åka.
 
men träningen gick så bra så. det är ju super jobbigt men kul. det är kul när man känner att man orkar mer fasten ja det är ju super jobbigt och jag håller ju på och dööör men det är bara bit i hopp och kämpa på. men efter så känns det bara såååå jävla skönt och man känner sig såå sjukt duktig :). 
 
sen blev det hem och laga mat. hittade ett recept som jag tyckte lät gott och lite nyttigt oxå ;) det skadar ju inte. så jag gav mej på att laga det och det va verkligen super gott. så ja det kommer jag och laga flera gånger. maten som jag gjorde idag va för två personer så jag har mat tills i morgon oxå :)
 
här är receptet på maten som jag lagade idag :) prova det är super lätt och laga och blir kalas gott 
 
men nu ska jag bara luta mej tillbaka och chilla vila upp kroppen till morgondagens träningspass :) för japp i morgon kör vi bodypump på odenplan =)


Italiensk Kyckling med spenat  och  zucchinispagetti

2  portioner

Ingredienser

  • 500 gram kyckling med ben  ( ca ½ kyckling) 
  • 300 gram färsk eller fryst bladspenat 
  • 10 soltorkade tomater i marinad strimlade
  • 2 vitlöksklyftor 
  • Ev 3 msk vitt vin ( kan uteslutas) 
  • Parmesanost ( kan uteslutas) 
  • Havssalt/svartpeppar 
  •  1 stor zucchini, strimlad till spagetti

Gör såhär:

1. Dela kycklingen i mindre bitar.

2. Fräs/bryn i olivolja ca 10 minuter. 

3. Tillsätt vitlöken. 

4. Lägg ned tomaterna samt marinaden och spenaten i stekpannan. 

5. Tillsätt ev några msk vitt vin och låt puttra 10 minuter. 

6.Strimla zucchinin  på längden med hjälp av ett rivjärn till långa spagettis. 

7. Koka upp 1,5 liter vatten med 1 tsk salt. 

8.Tag grytan från spisen och lägg ned zucchinispagettin 1 minuter. 

9.Häll av vattnet och vänd ned den rivna parmesanosten. 

10. Salt och peppra. Lägg upp zucchinipastan på tallrik och toppa med kycklingen grytan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0