livet på landet

ja jag är nu hemma kom hem igår och tänkte att jag skulle skriva lite om hur jag har haft det på landet.. kalas bra :). helt underbart helt enkelt. så otroligt lugnt och skönt :). man gör igentligen inte så mycket när man är därute men man är ändå jätte trött på kvällarna. det måste va från all frisk luft som man får. men ja jag kom dit ut i alla fall på lördagen som jag skrev innan. och då tog jag det mest bara lugnt sen kom lena och tommy. på söndagen så började jag med en jogging runda på 1,1mil. men det skrev jag oxå innan. men efter tat jag hade vart ute och sprungit och duschat och fått ta det lite lugnt så skulle vi ut och leta svamp.
 
haha inte som förra gången i höst när jag va därute då va det att gå ut och plocka svamp. idag fick vi gå ut och leta svamp. för vi skulle va kantareller med oss hem va tanken. och ja vi fick faxist leta lite. både hoppa över en liten bäck och gå runt lite. men vi hittade svamp så att det skulle räcka gott och väl till en omelett. sen gick vi hem och åt grillat till middag .
 
på måndagen så började jag att äta frukost och sen ge mej ut och springa. men blev en kortare runda efter som vi skulle åka till vingåkers. så sprang en runda som va på 4km som vi kallar för moppe rundan ;) bara för att ska man ut och åka moppe så åker man oftast den. sen sprang jag 1km till och vände så att det blev 6km. det är vad jag brukar springa när jag är hemma. sen va det hem duscha och göra sig i ordning. lena tyckte att vi va jättte sega. ja ja men nu är jag typ klar. sen vart jag klar och vi kunde åka. men först så skulle vi till ica maxi och handla. glömde såklart shopping listan hemma. men jag hade mitt ansvarsområde i huvudet så jag behövde ingen. 
 
haha sen skulle vi gå på toa. in går en kille in går en till kille på samma toa och låser.. eeee jaha. ut kommer en kille och sen andra stannar kvar och låser igen. eeee jag tror att vi går på toa i vingåkers i stället. 
men vi kom och vi hittade till vingåkers factory outlet :). ja lena hade vart där förut en gång så hon va hur jag skulle köra. haha annars så hade det vart pgs fram.
 
men vi började att gå på iittala outlet. där jag hittade en svart/grå skål som jag köpte. skulle igentligen kosta 349:- men fick den för 199:- tyckte jag va ganska bra.
 
sen gick vi vidare till scorett outlet. men där hittade jag ingenting. eller ett par coola skor men dom va för spettsiga. jag har svårt för spetts skor tycker att mina fötter ser sååå grotteskt långa ut då. så nej blev inte att jag köpte nått där. men lena hittade ett par skor. sen gick vi vidare till fynd torget. det fanns mycket skit och mycket i små storlekar. eller så va storlekarna konstiga. haha och ja jag tog in ganska många jeans och provade. och när jag inte ens fick upp vissa över rumpan ja då va det inte så kul. sen tog jag mej en närmare till i spegeln. och bara vad är det där. nej men en finne. nej men gud vad kul... jag är både tjock, fet och finnig...
 
men hittade i alla fall en tröja som jag köpte en tiger of sweden som igentligen hade kostat 799:- nu fick jag den för 75:- och sen ett par levis jeans som jag tro det eller ej fick på mej. dom hade igentligen kostat 599:- nu fick jag dom för 20:-. så det va ju bra. och när vi kom hem och jag visar upp dom för hela familjen som sitter sammlad i soffan så säger lena..men gud vad stora dom ser ut... jag ba vet du hur jävla taijt dom här sitter det va fan precis så att jag dom över rumpan och kunde knäppa dom. så jag tyckte bara att hon kunde snällt sitta där som resten ut av familjen och bara va tyst och kolla in allt som jag hade köpt...
 
ja men i alla fall sen gick vi över till det stora outlettet.... anna är i himmlen. mamma och lena skulle gå igenom herr avdelningen och jack avdelningen det behövde då inte jag utom gick direkt bort till dammernas. och gick lös. jag kollade nog igenom nästan alla kläder. men sen va det ju det här med storlekarna. storleken medium va ju inte helt lätt och hitta. så jag kollade efter både kläder med str: M och efter snygga kläder och ja där tog jag det som fanns. men det va lite små marigt och hitta kläder i en bra storlek det mesta va typ xxs eller xxl. men det är ju så det är. men jag hittade ändå en hel del som jag tog med mej in i provhytten och hängde tillbaka en del. men köpte en hel del nya kläder oxå :) så det va super kul. det är kul när man ser vad det har kostat och vad det kostar nu. 
 
jag ska ta kort på allt sen men har inte orkat göra det men jag ska.
sen när vi hade shoppat klart så va det in på delicato outlet och shoppa där. sen blev det raka vägen hem. där pappa och tommy väntade på att vi skulle komma hem. på kvällen blev det räkor, kräfftor och en massa goda ostar till och såklart omeletten som vi hade plockat svamp till.
 
på tisdagen så åkte lena och tommy hem. så det blev att ta det lugnt på morgonen och äta frukost och prata med dom. för jag skulle ta hand om deras kanin tilda medans dom ska åka till venedig i en vecka. så fick veta hur jag skulle ta hand om henne och ja allt sånt. sen när dom hade åkte så gav jag mej ut för att springa en runda. eller tog min långa runda sista dagen. helt otroligt underbar miljö. bara en massa grusvägar. på sidorna är det ko hagar, åkrar, stugor, hus och gårdar. grusvägen går igenom böndernas gårdar. så det kan va huset på ena sidan och ladugården på andra sidan. så det känns som att man springer in på folks gårdar men det gör man inte. så det viktigaste ut av allt ute på landet så hälsar man på alla. även om man inte känner nån. man hejjar och vinkar som en galning på alla bilar som man möter och på alla människor som man ser. 
 
sen va det bara hem duscha och ta det lugnt. har läst igenom en tidning med en massa kriminalromaner eller olösta brått och ja en massa sånt så det va riktigt interesant. sen till middag blev det pappas hemma gjorda pizza :). haha det har inte vart nån diet tid här ute på landet inte. det har vart både pasta, pizza, beasås, öl, vin, goda drinkar, popcorn och så klart stadig frukost med både en och två mjuka mackor med en massa ost på :). men gott har det vart verkligen super gott. jag har bara ätit och inte tänkt på vad jag har ätit utom bara ätit på och efter det ätit lite mer ;). haha vågar inte ens ställa mej på vågen nu när jag är hemma. men spring byxorna ja dom går fortfarande på i alla fall så då kan man i alla fall fortfarande göra nått åt saken. hahaha.
 
sen åkte jag hem på onsdagen. det va bara packa i hopp allt vänta på postbilen som bara vägrade och komma och sen åka hem. det regnade om vart annat och ju närmare stan jag kom ju mer regnade det. sen öste det ner regn och verkligen öste. jag hade torkarbladet på max och det räckte knappt. sen så stänker det så mycket från alla andra bilar upp å rutan och då gäller det att inte få panik.. utom ha två händer på ratten och hålla i och om. specielt när man va tvungen och ligga i vänster körfällt för att man skulle till nynäs och så ständer det upp vatten från bilarna på andra sidan vägen och man vet ine riktigt när det kommer ut om det bara kommer en skop med vatten som smattrar och landar på rutan och japp där ser jag typ ingenting för en sekund. sen började det och åska och blixtra oxå samtisigt som jag hade en kanin i baksättet som grävde och grävde och grävde. trodde nästan att hon skulle gräva sig ut. men då viste jag i alla fall att hon fortfarande levde. sen innan jag kom ner i tunneln så va det kö. och om det inte stod stilla så kröp det fram... gud ja men då kunde inte i alla fall vattnet komma åt oss. och tilda hon grävde på lite extra där bak. nu trodde jag att hon skulle gräva sig ut och skutta hem för egen maskin. ja det kändes i alla fall som att det hade gått betydligt snabbare. 
 
men vi kom hem tillslut. efter ytterligare ett ösregn det kröp fram på motorvägen i 50km/h. men när jag kom till haninge som bara slutade det och regna och det hade typ knappt kommit en droppe här hemma. helt sjukt.
men det va bara och packa ut kanin, bur och all min packning. släppa ut kanin till bur och se så att hon levde. det gjorde hon. eller det gör hon fortfarande kankse man ska säga ;). så ja just nu så har jag delat av halva lägenheten så att hon kan skutta runt lite utanför buren. för ja det är hon van med att få göra. hmm jaha ja men jag vill inte ha en kanin omkringskuttandes som jag måste ha två ögon på så att hon inte biter sönder tv.kabeln. så nej hon har fått en hage som hon får vara i. det blev en ganska stor hage tycker jag med tanke på att jag inte bor så stort. så ja det blir att klättra i en veckas tid nu.
 
men idag så började jag i alla fall dagen med en löprunda. skönt ändå att va hemma och springa på mina vanliga stigar och i min vanliga skog där jag känner och kan alla backar och allt sånt. sen blev det hem duscha och sen ta cykeln till gymet och köra bodypump kl:12:00. skönt att få ta ut sig lite och köra på. men joggigt. haha jag försökte tänka att nu trännar jag bort beasåsen, pizzan och allt mjukt bröd ;). haha nu vet ju jag att det inte riktigt fungerar så men det kändes bättre. 
 
men efter det så har jag bara tagit det lugnt och kollat på os. blir nog en hel del os i kväll oxå :)
vi har såklart kollat på os ute på landet. finns inte så mycket annat och kolla på. 
 
men nu kommer lite bilder både från drink kvällen som jag inte har lagt upp och från rökärr
 
ja och när man har gymmat klart så står den svarta porschen utanför och bara väntar
 
                 
 
shotglasen räckte inte så jag fick min i ett vanligt glas men det gjorde inget. 
                           
 
shot i ett shot glas blev det precis upp till kanten
                                   
 
drink kväll =)
                                        
 
en annan drink som va super god
                                     
 
hehe bara en massa goa brudar
                    
 
                       
 
sen blev det att fixa chaufför in till stora staden och in till patricia
 
                
 
mer goda drinkar
                                      
 
men vi skulle hitta till slussen och när jag skrev in det
                 
 
                   
 
så blev resultatet så här
 
 
                     
 
stockholm nattetid
                                     
 
goda drinkar med trevligt sällskap
              
 
det blev både ett och två glas rosé
 
                   
 
bästa B-G
                             
 
lite haninge vatten
                               
 
min långa runda
                                   
 
ut i skogen och plocka svamp
                                
 
blev att öppna min tre apor rosévin och ja det va mycket gott
                            
 
hampus bäddar ner sig så klart han måste ligga på kudden
        
                 
 
bara för att han har en egen stol
                                 
 
min kortare runda
                                    
 
hampus bäddar ner sig efter att ha vart ute och gått i regnet
                                
 
bil kö på vägen hem
 
                    
 
tilda
                   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0