hemma

nu är jag hemma från stallet. haha tro det eller ej men jag kom både till stallet och hem från ösmo. jag va redo med både vatten med mej och termosar på. haha i fall man skulle bli ståendes nånstans och behöva övervintra. men tro det eller ej det gick riktigt bra. blev inte ens försenad. sådet va helt guld.
.
men jag började dagen men en behövlig sovmorron :) gick upp vid 8 och åt lite frukost sen så tro det eller ej. men jag va ute och sprang. haha ja jag vet jag är en galen människa. men det gick ganska bra. eller nja. det va ganska så tungt och jobbigt. snön va ju ganska så lätt men det va ändå jobbigt. men jag lyckades ramla oxå. mindre roligt. jag skulle smidig som jag är hoppa öven en liten snövall. själva vallen va inga problem det gick så bra så.men efter vallen så va det lite ojämnt underlag så jag snubblade och ramlade men näsan först. men tog emot mej med händerna rekt ner i snön.... usch inte mysigt. tyckte lite allmänt synd om mej själv innan jag började och springa igen. något kallare om mina små händer:( men tur att det va mycket snö för då landade jag mjukt i alla fall :)
.
efter det så va det bara hem duscha och äte lite. sen började jag min resa ner till stallet. men det gick som sakt va riktigt bra. jag blir nästan glad över sl. haha och det är inte ofta man käner det. väl nere i ösmo mötte jag upp sara och vo tog bussen till stallet. kallt som fan va det oxå. men det är som sakt va tur att man blir varm av att mocka. för aaa det behövdes. efter så va det bara och hämta häst i hagen och rida ut. så otroligt jävla mysigt det va. åååå det va som narnia. masssa snö på marken och på granarna som hängde för att det va så mycket snö på dom. nej det va helt underbart vackert :)
.
efter det så gick jag och sara till stationen för hon skulle möta upp ewan och åka ner till nynäs. medans jag tog tåget hem till haninge. men nu är jag hemma och ska ta och äta lite snart innan det blir att krypa ner i soffan och mysa.
.
men i morgon blir det att åka till stallet igen :)
.
i ondags så va det lite kalt ute när jag va ute och sprang. det hade blivit som is/snö på min fleacetröja när jag hade sprungit klart
åååååå H&M har börjat med ögon godis i tyresö =) mums säger vi bara till denna snygga hunk ;)
snöööö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0