ledig

idag är jag ledig gud vad skönt säger jag bara. men vad gör då en ledig anna på en ledig månadg. klockan ringer 06:00. haha ja jag vet jag ÄR dum i huvudet. tvingade mej upp. åkte ner till stallet. brrrr det är jättte kallt ute. man har lixom inte riktigt vant sig utom man små fryser konstant. men väl i stallet va det bara och byta om i den svinkalla baracken till stallkläderna. det är lager på lager som gäller för ann. jag hade en t-shirt, en långärmad tröja, en fleectröja, en fodrad jacka och sen avslutade jag med min mc kinley vinterjacka. sen hade jag leggind och ridbyxer. tre par stumpor, mössa och vantar. så nu va jag redo för att möta kylan.
.
sen trotsade jag kylan och red ut. det är ju mäst om händerna och fötterna som man fryser om. händerna tinar när man har ridit lite och fötterna tinar ja dom tinar när man kommer hem. haha värsta känslan när det kommer till tårna är när man ska hoppa av och man försöker försiktigt hoppa ner så att inte alla tår ska gå av på en och samma gång.
.
sen mockade jag och fxade och åkte sen hem. nu är jag hemma har ätit lite och förösker och tagga mej själv för att orka ut i jogging spåret. för jag tänker såhär att kan jag klara av och rida ut såborde jag klara av och springa ute. jag blir ju varmare av att springa än vad jag blir av att rida. för när jag springer så är det jag som springer och när jag rider så är det mest hästen som springer ;).
.
uch taggi taggi. hmm nej det funkar inte. får köra med min vanliga taktig. tvinga sig själv och säga så kom igen nu anna. ju fortare du sätter fart ju fortare blir du klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0