ojojoj

ja oj säger jag bara det va ett tag sen jag skrev här men det har hänt så mycket så har inte riktigt haft tid och ork. jag har vart i stallet och ridit på diamant. vi tog oss till ridhuset och red dressyr. måste säga att det gick ganska bra. men gud vad man får rida med benen och specielt vänster skänkel får jobba mycket i båda varven. för får man inte kontroll på den vänster sidan ja då kan man lika gärna gå ut ur ridhuset och ställa oss i boxen och tjura ;). men får man kontroll på den och får honom att jobba och lyssna på den ja då kan det gå riktigt bra.
det gäller ju oxå att få honom att gå på  frammåt tänka stora steg och inte myrsteg så att man typ fastnar i en hörna. nej på med farten och jobba på :). nej men det är kul nu när det går lite bättre i dressyren.
.
sen har jag vart ute och sprungit både med och utan broddar. det har vart kallt men inte för kallt. idag har jag oxå vart ute och sprungit. det va broddar på som gällde. fy fan va halt det hade vart annars. men jag springer stadigt på jorden :)
.
sen idag ska jag städa lite här hemma och sen blir det kvalitets tid med underbara sara ♥ vi ska åka in till stan och kolla på bio sen ska vi kanske avsluta kvällen med ett glas vit nånstans och snacka men massa :) innan det är dax för att åka hem. i morgon blir det stall. det är mycket stall nu framöver och det tycker vi om :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0