Peace & Love

ja så har jag nu vart hemma i några dar och tänkte sätta mej ner och sammanfatta dom otroligt sjukt roliga dagarna. det va både uppgång och fall mest uppgång :)

Måndag
ja måndagen började ju med att jag åkte ner till izza där elin redan va på plats. vi baxade in allt i bilen enligt tetris modellen ;). började sen vår resa till haninge c för att handla på både Ö&B och för att gå på bolaget. efter det så va det att styra bilen vidare till Borlänge :). det gick så grymt jävla bra och köra. GPS en skötte sig guld och det va inga större problem att hitta. haha inte en enda svordom ;). vi kom fram och ställde bilen på parkeringen som va på en stor gräsmatta som va ganska så lerig så jag fick ta plattan i botten och köra upp på gräset. haha för vi vill ju inte att bilen ska bli smutsig ;). sen började det mindre roliga. släpa all packning, köa och uch irra omkring för att veta vart fan man ska va nånstans. gud då hade jag bara lust att åka hem ett tag. och det regnade typ konstant. eller typ duggade. så ja det va gummisar på. men till slut efter mycket om och men och mer köande och mer gående mellan bil och kön och ja allt sånt. så va vi tillslut klara. så va jag såå slut att jag knappt orkade sitta ner.. men tältet va uppe mattan på plats och ja allt va klart. då fanns det bara en sak kvar och göra öppna boxen. vet inte vem som va snabbast jag eller izza och sen va det fram med plast vin glasen och börja dricka. hörde även med grabbarna hur det gick för dom och dom köade fortfarande så vi roade oss på egen hand med att göra det som tjejer gör bäst snackar en massa och dricker vin. sen drog vi ner till den vanliga campingen för att kolla läget och se hur det såg ut där. och ja det va lerigt om man säger som så. haha det va gummisar på. sen drog vi hem och gick och la oss och ja jag talar nog för oss alla tre när jag säger att jag somnade i fallet ner till kudden.

Tisdag
vi började tisdagen med att gå ner och duscha, köpa frukost och sen lämna in mobilerna på laddning. och så klart köa för allt det här. sen gick vi upp till tältet och började göra oss i ordning. smart som jag är så hade jag tagit med mej en spegel som man kan ställa på bordet som vi hade med oss ;). så det va guld. det va sminkning en i taget och på klädnad och funderingar på vafan man skulle ha på sig en i taget. det va trångt och mysigt ;). sen drog vi ner till kupolen som är borlänges shopping centrum. grymt kul att gå runt i ett centrum och gå runt i butiker som man inte har vart i tidigare. sen blev det lunch och köpa köpa kvällsmat och frukost till nästa dag. hem till campingen igen hämta mobilen. gud jag trodde aldrg att jag skulle sakna min mobil så otroligt mycket som jag gjorde när jag va tvungen och lämna in den. sen va det att fest fixa sig dricka vin äta middag och bara mysa. haha blev nog både ett och två glas vin i tältet. vi kollade spellistan och kom fram till att nej det fanns inget som vi ville se. så på kvällen drig vi till den vanliga campingen för att festa och ja jävlar där hade det både vart fest och va fest. gick till grabbarnas tält och hälsade på dom och sen gled vi runt lite. hälsade på lite mer folk och drog sen tillbaka till ekman och dom. det va som när man bodde hemma i ösmo man drog från granne till granne och hängde lite här och sen lite där för att sen dra tillbaka. eller så gled man bara runt för att hitta på nån rolig människa. eller så gick man där det va musik :). sen drog vi hem och sov.

Onsdag
började som vanligt med att vi gick och duschade men usch nu va vattnet iskallt... fy fan jag fick en chock när jag klev in i duschen och satte på vattnet. jag fick ståll sätta mej för att inte få panik. och vad jag frös fy fan jag skakade och va is kall om händerna i flera timmar... aldrig mer tänkte jag då. sen va det som vanligt lämna in mobilen upp till tältet göra sig i ordning och dricka lite vin. dra ner till kupolen äta lunch shoppa gå runt i centrumet och chilla lite. det såg helt sjukt ut. folk gick runt i gummistövlar och satt överallt och då menar jag överallt och laddade sina mobiler. dom hade köpt skarvsladdar satt typ inne på skopunkten och laddade mobilerna.. det såg helt sjukt ut. sen gick vi hem till campingen. hämtade ut mobilen och började göra oss i ordning för festival. det va påbättring ut av smink byta kläder och sen dra ner till festivalen :). det som stod på schemat att lyssna på va dada life. dom va grymt jävla bra sen va det en paus så då drog vi hem åt middag och drog sen tillbaka till roxette. dm va oxå grymt bra. efter det va det magnus uggla och sen lars winnerbäck. eller vinterdäck som elin sa haha hon är så söt :). mellan spelningarna och ibland under så drog vi till baren och drack ett glas rose och minglade runt och pratade med en massa människor. haha det va lite kul för folk trodde inte att vi bodde på campingen när vi inte hade gummistövlar på oss bara för att vi va så till fixade. haha nej vi hade bara hela party sminket på oss :). sen va det nån som kom fram till oss och bara ni kommer från stockholm va. vi ba ee ja det gör vi hur vet du det. han sa att nej jag ser det på era kläder ni har stil :).. japp vi campar med stil. efter festivalen så drog vi hem till oss och sen vidare till vanliga campingen för att parta loss. haha och ja det gjorde vi. sjukt kul hade vi typ varje kväll som vi drog över till vanliga campingen :). tror till och med att det hade torkat upp så att man slapp ha gummistövlar på sig. efter att ha partat med grabbarna och med andra människor så drog vi hem till vår camping och sov.

Torsdag
började som dom andra dagarna med en iskall uppfriskande dusch. aldrig mer sa jag till mej själv. sen gick vi upp gjorde oss i ordning med smink och kläder drog sen ner och lämnade in mobilerna för laddning. drog sen tillbaka till tältet och satt bara och mös i solen och drack rosevin åt godis och bara njöt av livet :). helt klart underbart. efter några glas och mycket mys i solen drog vi ner till festivalen. för nu jävlar va det dax slagsmålsklubben dom va grymt bra :) helt galet kul vi hade :) mellan dom och nästa artist så va det hem äta lite dricka mer vin och sen dra ner till festivalen igen. för nu va det dax för den svenska björnstammen. dom va grymt jävla bra :). helt sjukt va glada dom va. sen blev det att hänga runt lite på festival området innan vi drog till vår camping och sen vidare till vanliga campingen för att parta :). som vanligt så va det party. man hittade bara nånstans där det spelades musik och så kunde man dansa där och sen dra vidare och så gick man runt och sa skål till alla :). efter det så drog vi hem och nu jäklar skulle det duschas varmt.. åååå vad skönt det va. fixade håret och allt sånt och sen gick vi och la oss.

Fredag
redan hjälp vad tiden går fort.. duschandet va redan klart så det va bara och sminka sig välja kläder chilla lite med våra grannar som va grymt roliga. haha dom va nog dom stökigast på hela campingen. dom hade byggt ett torn av en uppblåst bar docka sen teljat fast en massa ölburkar och ja tornet blev bara högre och högre och högre.. haha dom jobbade på bra kan man säga ;). sen dra ner lämna in mobilen och sen vidare till kupolen. kolla runt lite och köpa mat. hem för att börja mys dricka i solen nu med chilli nötter och chips mmmm gott :). efter att ha bytt om ca 2 gånger sminkat om sig och sminkat sig igen och ändå inte va helt nöjd så drog vi ner till vanliga campingen och sen ner till festivalen. du va det dax för melissa horn. hahah vi drog även elin ner i en kundvagn. haha hon säg en vagn sprang och hoppa i den och sa kör mej. haha jag och izza va inte sena på att haka på utom körde henne ner till festivalen. lyssnade på melissa horn och hängde sen i baren. pratade med en massa glada och roliga människor och sen lyssnade vi på kent. men vad det började och regna sen då.. inte kul. specielt inte när vi skulle hem. när jag inte trodde att jag kunde bli blöttare så jo det kunde jag vist. men det va bara och kämpa på. dom hem till vår camping. la oss och försökte att få upp värmen och funderade på om vi skulle strunta i att dra till ekman och dom. men nej vi kunde ju inte svika dom. så det va på med alla kläder och trottsa regnet och sen dra vidare ner till vanliga campingen. haha det va kankse inte jätte mycket drag så vilket är förstårligt för det öste verkligen ner. men vi hade kul i alla fall med grabbarna hittade på lite olika hys och drog mest bara runt och sa hela tiden. nu klarnar det upp surry nu spricker det upp. vilket det absolut inte gjorde ;). sen drog vi hem duschade och gickoch la oss. haha vill bara på peka att vi gick och la oss typ vid 6 tiden på morgonen typ varje dag och gick upp vid typ 12.

Lördag
men gud det är redan sista dan.. helt sjukt. vi är ju inne i våra rutiner så det va upp sminka oss välja kläder som kunde ta ett bra tag ;). lämnade in mobilerna och drog till kupolen. sista dagen i kupolen så vi gick runt lite extra och kollade oss om kring åt som vanligt mat och drog sen tillbaka till campingen och hämtade mobilerna. idag va det fullspäckat schema på festivalen. så det va bara hem hämta mobilerna. chilla lite med både vin nötter och chips njöt i fulla drag av solen och bara kände att detta ja det måste ju bara va livet :) jag älskar sol. haha det kan man inte tro med tanke på hur extremt blek jag är ;). sen va det på bättring ut av smink fundera på vafan man skulle ha på sig äta middag och sen dra ner till festivalen. där va det hoffmaestros tur efter det skrillex och sen avsluta med rhianna. mellan spelningarna han vi ta både ett och två glas vin och äta lite mat och chilla runt lite. skrillex va grymt jävla bra. rhianna va oxå bra men det började med att hon va 45min sen. sjöng typ halva låtarna resten va inspelat och att hon missade några ord här och där. sen att hon såg allmänt drogad ut ja det kanske hör till. och ja juste hon trodde att hon va i oslo oxå. men det va ju i alla fall i norden så det va ju vackert så. men låtarna är ju grymt bra och man kan ju alla så det va ändå bra. men då fanns det band som va betydligt bättre. sen drog vi till vår camping och sen vidare till grabbarnas camping. va där en stund och snackade med dom. sen efter lite övervägande kom dom fram till att dom skulle dra hem så vi hackade helt enkelt på dom. haha jag tror aldrig att vi har packat i hopp ett tält+våra saker så fort. släpade ut allt med bara vilja som en tjej kan få fram. snackade med grabbarna om hur vi skulle åka och hur vi skulle göra med bilarna och allt sånt. kom fram till att gåhlin skulle åka med oss och att han skulle börja med att köra. åkte ner och lyckades hitta min röda pärla som stod kvar och väntade på mej. åkte in till festivalen slängde in alla saker enligt tetris modellen igen och mötte upp dom andra och började resan hem. haha jag tror att det gick 5min sen sov både izza och elin. jag tänkte att mitt uppdrag det måste va att hålla gåhlin sällis så att inte han somnar. haha så jag snackade på och platade om allt från landskapet till livet på landet till vad han skulle göra på sin semester. blev sen frukost på mc donalds och jag brände mej på kaffet :(. idag onsdag så har jag fortfarande ont i tungan. sen åkte vi vidare men. det blev chafför byte haha för han höll på att somna. men efter mitt brända kaffe så kände jag mej riktigt pigg. haha oförskämt pigg skulle jag nog säga. alla höll sig vakna nu ett tag. började med att åka till södertälje och lämna av elin. ja efter några lätta svordomar och fel körningar så hittade vi tillslut rätt ;). chaffören va nog lite seg i huvudet i alla fall haha gps en säger sväng vänster anna svänger höger och sen är det ju kört.
men vi kom fram till södertälje och kunde lämna av elin. sen bar det vidare emot ösmo. nu sov alla i bilen utom jag. och ja tur va väl det. kom fram till ösmo lämnade av gåhlin och sen izza.

sen drog jag hem till mitt hus i ösmo. slängde in posten och hämtade mina hem nycklar och drog sen hem till mej. det va såå grymt jävla skönt att komma hem till mitt förorts betong. vrida om nyckeln hemma och bara känna hemma känslan :). kände mej fortfarande ganska pigg men tänkte att om jag lägger mej ner så kommer jag somna och aldrig orka upp igen. vad göra.. masssor. packa upp tvätta alla kläder för allt luktade tält. gå ner till ica handla mat och sen efter allt fix och trix. satte jag mej i soffan och max 5min senare sov jag. vaknade upp och kunde kolla på matcen. sen somnade jag glatt om igen.

det är såå grymt svårt att sammanfatta en galet rolig vecka i ord. och det är helt omöjligt att komma ihåg allt. men vi hade sjukt kul, vi har skrattat mycket, pratat mycket, vinat mycket, haha ätit mycket jag har ätit mer under den här veckan än vad jag gör på ett helt år ;). vi har partat mycket, pratat med mycket roligt folk, haha trängt oss i alla köer. vi stockholmare ja vi kan det här med vassa armbågar. det va en tjej som sa till oss när det va sjukt läng kö för att komma in till party tältet där som vinet. så vi glev bara in där stängslet tog slut men ja det va ju inte där kön började och jäklar va sur hon blev. han sa på den bred jävla dialekt att det är minas kö här. eee vi bara kollade på varandre och ba jo tack vi ser det varför tror du då att vi ställde oss här för. jo för att vi inte pallar och ställa oss allra längst bak och köa som alla andra idioter :). haha

sen va det många som frågade vart vi kom ifrån och det va nån som frågade. borlänge-stockholm, stockholm-borlänge. haha vi ba ee stockholm. sen har vi haft mycket kommentarer för oss oxå. haha som i mobilladdnings kön va det en tjej som stod framför oss. både jag och izza kollade ner på hennes skor och kollade upp på varandra och sa tillvarandre -snygga skor, sånna där har jag oxå..men jag har mina i stallet.

sen va det grymt skönt att vi bodde på lugna delux campingen och hade grattis mobil laddning och vår camping va mycket fräschare blev inte alls så smuttsig och lerig. det va lugn efter 2 och inte alls bara party (utan att va tråkig) vi kunde dra till den vanliga campingen och parta loss och sen dra hem till oss och sova. vi drog till den vanliga campingen varje kväll för att det va där det roliga hände. fick även en drink av stoffe och hans grabbar och ja jag kan säga att jag gick och smuttade på den hela kvällen. hahah fy fan va stark den va. men det är ju guld för då kan man ha dom länge :)

mycket text blev det och jag vet att jag har missat jätttte mycket men får nog stanna här och komma till bara till denna vecka när jag kommer på mer galna och roliga saker som hände.