ledig

idag är jag ledig vilket är grymt skönt. jag jobbar ju däremot hela helgen så det är ju mindre kul :(. men men det är bara och kämpa på som den krigaren man är. men igår så kollade jag på fotbollen tysklnad vann jag hejade inte på nått lag så för min del spelade det ingen roll vem som vann. haha men gud jag va lite trött efter gårdagens flängade hit och dit så jag somnade i soffan och vaknade upp 20 min in i matchen. haha sen blev det att kolla på tv sittandes ;). gick typ och la mej direkt efter matchen och vaknade inte upp fören 08:30 i morse.

då va det bara tat gå upp fixa frukost hoppa i springa kläderna och ge sig ut. fick även för mej att varför inte ta 1 mils rundan nu när jaghar tid och regnet inte öser ner. så det fick det bli. men gud vad lerigt det va. på vissa ställen va det som att springa i hästarnas hade och på andra va det fram med snorkel och dykardräkt. haha jag brukar springa i en tunnel. men jag kommer ner i den och bara ser hur det blänker av allt vatten. så nej det va bara och vända och springa över vägen i stället.

men nu är jag hemma och ska äta lite lunch och sen ska jag ta och åka till bolaget och shoppa lite och sen blir det nog att kolla runt lite. funderar även på om man ska ta och kolla efter ett par nya spring skor oxå. jag har inte råd att köpa några just nu men man måste ju börja och kolla runt lite. jag har nämligen läst på intersports hemsida att man ska byta sina spring skor efter ca 3 år eller 120 mil. jag räknade ganska så snabbt ut att jag springer i genomsnitt ca 5 dar i veckan. oftast så blir det mer. ibland blir det 6 och ibland 7 dar men aja om man tar ett snitt i veckan så blir det nog 5. och varge gång jag är ute och springer så springer jag minst 6km. om vintern blir det mer 7-8 km efter som jag då har en längre runda på asfalt. och ibland får jag ju för mej att springa milen oxå.

men men om man ska ta ett snitt så är det 5 dar i veckan 6km och så har vi 52 månader så blir det 156 mil på ett år. det är ju helt galet sjukt mycket =). så ja det är nog snart dax för nya springa skor ;).

men nu ska jag ta och sätta lite fart men ha det sååå bäst




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0