min helg

ja det har hänt en hel del den här helgen och det har vart riktigt kul :)

ja vi kan ju börja med fredan så hände det väl inte sådär jätte mycket. jobbade som vanligt och åkte senare ner till stallet och fixade där sen åkte jag hem. hehe på vägen hem så va det jag och alla party glada studenter :) det va party hela vägen från ösmo tills det att jag klev av i haninge. men dom är sååå glada.

sen va det bara hem duscha äta och sova. för på lördan så ringde klockan 06:00 och det va bara och tvinga sig upp och ta bussen, tåget och sen gå från tåget till stallet. där träffade jag på izza och vi snackade lite sen satte jag lite fart. red, mockade och fixade. åkte sen hem. eller nej jag åkte först till haninge c och köpte en flaska vin och ett kort till kvällens kalas. sen åkte jag hem åt lite och gav mej ut på en jogging runda. kände att jag behövde komma ut lite och inte tänka på nått utom att bara få springa på. sen va det bara hem duscha och göra sig i ordning för kalas :). alltid lika svårt och komma på vafan man ska ha på sig men lyckades hitta nått som fick duga. sen åkte jag ner till ösmo igen.

gick hem till izza där madde kom sen och vi satte oss i bilen och drog ut till muskö. haha det började ju  bra. det va ingen som hittade hem till bea. så alla plockade upp sina mobiler och började kolla om vi hade hennes nummer. jag hade en bea g och tänkte att ja men det bara måste ju vara henne. och japp det va det. kollade även på hitta.se och ja det gick riktigt bra och hitta. körde inte fel en enda gång :).

där ja det uppdukat med jätttte mycket god mat och olika ostar och ja usch alldeles för mycket. det blev att gå både en två och tre gånger hämta mat ost med kex och den gudomligt goda tårtan som det blev att äta av både en och två gånger. det va verkligen helt otroligt gooood =).  sen åkte vi och hämtade lisa som kom med bussen :). det va så otroligt trevligt det blev mycket god mat, gott vin och otroligt mycket prat och skratt =). helt klart en mycket lyckad dag och kväll.

sen drog vi hem till ösmo igen och jag han med sista tåget hem. så tog det och sov hemma hos mej i haninge. somnade direkt utan problem. vaknade igen vid halv 9. gick upp åt lite frukost och åkte ner till ösmo igen för idag skulle jag hjälpa pappa med att fixa och städa min bil. så åkte ner vid 10 va hemmai ösmo vid 11 och så va det bara och sätta fart. jag dammsög hela bilen och ja det behövdes. för dom som hade den innan hade haft både barn och hund. så jag hittade allt från algrens bilar till glas bitar och en massssa hund hår och även lite hund godis tror jag  ;). sen när jag va klar med det så skulle jag torka av hela bilen. ja alltså insidan på instrumentpanelen och alla sånna utrymmen. sen efter det så skulle hela bilen vaxas. sen efter det så skulle det bara fyllas på med olja och spolarvätska. haha jag kunde typ fylla på hela 4L dunken. och medans jag höll på med allt sånt så spolade pappa av och fixade och började med att vaxa. för om man hjälps åts så går det ju lite snabbare :).men gud vad jobbigt det va. haha helt sjukt. men gud vad fin den blev verkligen jätte fin.

men ja det ska väll erkännas att detta va första gången som jag har städat en bil. och ja jag har haft bil ända sen jag skaffade körkort och ja det va 5 år sen. men sen åkte jag hem vid 15 och då hade vi hållt på hela tiden. fick lite mat innan jag åkte och det va nog tur för när jag kommer ner till stationen så är det signalfel mellan tungelsta och jordbro så ja det va bara och ta nån buss därifrån till jordbro och sen åka tåg och sen buss hem.

men nu är jag hemma och har tagit det lugnt kollat på tv och vart ner till ica handlat mat och lagat mat. mitt i min matlagning eller snarare min hackning och uppdelning av mina grönsaker så inser jag att nej jag har glömt och köpa zuzini eller hur det nu stavas. och ja efter som jag skulle göra min vegetariska lasagne så ja dom behövs verkligen så ja det va bara och gå ner till ica igen.men det är ju tur att det är nära. och hahaha han som stod i kassan kände igen mej och bara hehe glömde du nått. jag ba ja haha som vanligt ;)

men nu ska jag bara ta det lugnt och kolla på tv

men ha det såååå bäst

haha man vet att man är hemma i ösmo igen när man ser en sån här skylt ;)



carlsson redo att gå på kalas















på g ner till ösmo




vi valde ju helt klart det bästa bordet med den bästa utsikten som vi satt och njöt ut av hela kvällen. så otroligt vackert













haha madde och jag.. sexigt värre ;)



madde och jag



utsikten lite mer på kvällen fortfarande så fint












hahaha madde tog en massa kort på ösmo marknaden och lyckades fånga denna skönhet på kort.

haha anna östermalms kärrning på besök i ösmo på ösmo marknaden ;)





Kommentarer
Postat av: Julias Ink

2012-06-11 @ 03:25:41
Postat av: Julias Ink

Hehe ja du, hon är ju inte en helt vanlig katt^^ Snygg skylt förresten, lätt att förstå att det är i ösmo iallafall :p hihi kram

2012-06-11 @ 03:29:55
URL: http://juliasundell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0