valborg

ja igår va det valborg och det måste ju firas...eller inte. jag brukar inte göra sådär extremt mycket dom dagarna. oftast så har jag jobbat och då till typ 19. men inte iår inte.. jag började dagen med att va ute och springa min vanliga runda. men usch jag började min runda med att trampa snett. ganska så ordentligt oxå för det gjorde sjukt jävla ont. det blev tvärstopp och jag fick halta i några steg. och efter ett tag så blev det bättre och sen kändes det ganska bra. men kände ju av det nästan hela springa rundan. för att inte fortsätta springa nej det fanns inte som allternativ. haha jag ville ju springa :). det va en nerförsbacka som jag trampade snett måste ha vart nån sten eller nått sånt som jag trampade på. för ja ont gjorde det..

sen så va det hem duscha och åka till jobbet. på jobbet gick det bara bra det va lite rörigt där ett tag men det är ju kul när det är lite och göra så att inte alla sitter och bara gäspar. sen slutade vi alla vid fem så det va ju jätte skönt. men det kändes lite konstigt. det va för mycket folk när det skulle stängas av man har ju sina rutiner när man bara är två. men nu va vi så många till så då blir det lite konstigt. haha men det gick bra.

sen va det hem och göra sig i ordning för att dra över till elin där cillan, tomi, igge och deras gäng va. det va mycket trevligt. roligt folk och mycket skratt. blev årets första grillning. jag hade med mej kyckling som skulle grillas och jag lämnade med varm hand över dom till grillmaster. finns alltid nån karl som tycker att det är kul och stå vid grillen och hålla ett öga på min mat. till det hade jag sallad och det blev supe gott. det är verkligen så mycket godare och grilla än när man gör det hemma i stekpannan. till det dracks det rose vin i plast vinglas ;). blev lite smått mobbad för att jag hade med mej ett eget plast vin glas och inte drack ur plastkopp. haha men jag tycker att det är mycket godare och dricka vin ur vinglas i stället för kopp.

sen blev det kubb turnering. killarna mot tjejerna. eee ja vi va ju inte sådär jätte bra om man säger som så. men det blev 1-1 haha men kankse inte riktigt helt enligt konstens alla regler. för det finns ju vissa tjej regler ;).
sen drog vi in och spelade öl spel och snackade om typ allt. så det va mycket trevligt och det är alltid kul när man blir bjuden att få komma över :). drog hem sen vid 1 tiden. haha och ja fasten jag bor såå nära så tog jag bussen två stationer. men det va bara för att alla skulle ta bussen och då kunde jag lika gärna oxå ta den.

det va bara hem ta bort sminket och sova. hade ingen klocka eller nånting som ringde och väckte mer i morse utom jag tog en välbehövlig sov morron. när jag vaknade va det bara på med spring kläderna kolla lite hur foten såg ut och ja nej den såg inte värre ut än igår och då ska det nog fan gå att springa. för när jag skulle byta om igår på jobbet så kollade jag på min fot och den va helt svullen :(. och ja jag hade ju onte i den. inte så mycket när jag gick men om jag tog den åt sidan så gjorde det ont. men det va bara och äta lite frukost och ge sig ut. man får ju hålla i hopp fötterna så att jag inte trampar snett igen för då skulle väll typ benet gå av eller nått sånt.
men det gick så bra så. ska snart ta och ge mej ut på en promenix i det super fina vädret. åååå jag kunde för första gånger för i åra springa i bara linne.. det va helt underbart.. nu är det verkligen vår och vår=Glass i stora lass :)

jag hade på mej min nya blus igår



det syns kankse inte så bra på bilderna men den är lite svullen men annars så mår den bara bra ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0