lurvas

nu är hampe stampe hemma i ösmo igen och jag tror att han va mycket glad över att få komma hem. han sprang typ till sin korg och la sig och bäddade om efter att jag hade bäddat så fint med hans filt.

jag började min måndag med att först rast hampus och sen rastade jag mig själv med en löprunda :)

jag fixade lite hemma och sen blev det att packa alla saker+hund och åka ner med bilen. jag fick låna mammas bil vilket va guld. ja efter som min bil förnärvarande inte ens vill starta... hemma i ösmo lastade jag av hund och gick sen till stallet. va i stallet resten ut av dagen och kvällen. eller nästan i alla fall. gick hem emellan ridpassen och hämtade en annan bil?? vilken då?? jo det blev att väcka liv i dom döda.. jag fick nämligen ta min kära gamla 30 åriga skattebefriande saab som jag än gång i tiden stod som ägare på men som nu mer ägs av min kära far. han har på nått vis fått liv i den igen genom konst gjord andning och mycket meckande. så ja den fick jag låna att köra hem i. vilket oxå är helt guld. det bästa med den bilen är att det är automat. fy fan va skönt det är att köra. det är bara att gasa och bromsa. men haha man glömmer lätt. jag hade helt glömt bort hur den luktar gammal bil och att den låter som en lastbil. haha och hur trökt det faxist är att sväng utan servo.

men japp det va bara och ta fram dom muskel krafterna igen och svänga på ;).men det gick så bra så.

på min lektion sen så fick jag rida lewi vilket va mycket trevligt han är så fin och rida tycker jag. han gör det man ber om. får man bara fart på honom så är han riktigt trevlig. han har dock fått lite hosta. han är ju en så kallad host häst. han är inte dålig utom bara hostar. det kommer och går lite men nu har det kommit. men annars gick det så bra så :)

i morse va jag ute och sprang kändes skönt att komm aupp och bara springa på. men samtidigt så kände jag mej sååå trött i morse ville bara trycka av telefonen och somna om igen. men nej det va bar och kämpa sig upp.

men usch nu ska jag snart ta och sova

men ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0