söndag

idag har vi söndag och jag va rätt trött igår så blev att lägga sig ganska tidigt innan 23 i alla fall ;).  så tog jag en välbehövlig sovmorgon och på det en lång frukost i lugn och ro. efter så blev det att snöra på sig dom fula springskorna och ge sig ut i leran och springa. hade nämligen bestämt mig för att springa i skogen idag för det har ju nästan inte regnat på 24 timmar så allt för lerigt kunde det ju inte va. det va det inte eller. det va helt okej. ja det va inte lerfritt men det va inte eller bara lera och vattenpölar. utom det gick ganska så bra och springa. härligt att få komma ut i skogen igen och springa när det är ljust och inte bara när det är mörkt som i en liksäck.
 
ja jag har ju fortfarande lite ont i min vad så jag kör på min stretch och voltaren kur ett tag till. haha vad skulle man göra utan voltaren??. men det känns mest i början när jag börjar och springa sen så känns det knappt nånting. men när jag stannar för att jag har sprungit klart och typ bara ska springa över vägen så känns det. haha då ser jag ut som en halt höna som springer i panik över vägen för att inte bli påkörd av en bil som kommer i en allt för hög hastighet. 
 
ååå usch i natt så drömde jag mardrömmar om denna kryssning som vi ska göra. det började med att jag skulle åka en buss till båten. hoppas på fel buss (såklart) och bussen bara står där den går lixom aldrig. för att det visar sig att det är fel buss som jag sitter på. får i panik byta till en annan buss som går till båten. det är storm ute. och då menar jag verkligen typ storm. det regnar, blåser, vågorna är sky höga och det stänker upp vatten från dom. perfekt tänker jag nu kommer jag verkligen att bli åksjuk. men kommer då tillslut fram till båten kliver på bland dom sista. och tänker jaha vart är mina vänner. och sen kommer jag på att vart är mitt bagage. för nej det har nej det har jag inte med mig nu. men det verkar alla andra ha. börjar få lite lätt panik. börjar och tänka hade jag med mig det på bussen eller vart är det nånstans.. jag kan meddela att jag grublande på det tills jag vaknade och insåg att tur det va bara en dröm. men i alla fall där står jag på nått däck utan bagage och utan vänner. vad göra. jo jag börjar och leta. jag vet tat vi ska va på nått plan men det inte vart så jag letar på. om jag hittar dom det vet jag inte eller. men jag hittar nån annan tjej som jag hakar på och hon typ guidar mig runt på båten. det är smalt frångt och bara gungar. jag känner känslan att okej snart dör jag. sen kommer vi fram till en stor pool och hon frågar mig om inte jag vill bada. jag tänker att det är väl ingen idé när vi alla snart kommer och få bada där båten går under. 
 
sen tror jag inte att det händer så mycket mer för jag tror att jag vaknar. som tur är. men det va så typiskt dom här känslorna. att jaha mina vänner är borta och paniken över det. men varför jag bara inte tog upp mobilen och ringde ja det vet jag inte. känslorna över att bagaget va borta och att jag verkligen inte hade en enda aning om vart fan det kunde va nånstans. ja usch det va tur att det bara va en dröm..
 
innan vi ska åka så måsta jag ta och kolla upp hur vädret ska bli..
 
men nu sitter jag och dricker en kopp kaffe och har ätit en avokado innan jag ska ta ocg gå ner till ica och handla. ska sen åka in till odenplan och gå på ett bodypump pass :)
 
men ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0