måndag

idag har vi måndag och det är måndag som jag är ledig på..skönt. jag har ej tagit nån sovmorron nej för det har vi inte tid med. klockan ringde som vanligt på tok för tidigt 06:00. bara att tvinga sig upp. och tvinga sig ut i kylan. det fick bli vinterjackan i morse och det va jag glad för. jag tog buss, tåg och avslutade med en buss ner till stallet. red ut mockade fixade och åkte med 10 bussen till tåget och sen vidare till sats på globen. där blev det att köra ett bodypump pass. det kändes jätte bra lika jobbigt som vanligt men grymt skönt. det va ju några dagar sen eller typ förra söndan som jag körde bpdypump sist. så kände mej rätt pigg i kroppen med tanke på att jag direkt från stallet.
 
efter gymmet blev det att åka hem och äta lite sen gav jag mj ut i joggingspåret. och nu blåste det typ upp till storm. efter halva rundan så började det och dugga och jag tror att det blåste mer och mer om det nu gick. känns som att denna orkan som ska komma till usa tog en tur förbi sverige först. men det regnade inte allt för mycket det blåste mest. sen när jag hade sprungit klart och kommit in i lägenheten så tror jag att det började och regna mer. vilken tur jag hade :). men jag tyckte att det vädret fick räcka. det lixom regnar i sidled och det är inte mysigt...
 
men nu ska jag ta och äta och sen åka vidare ner till stallet igen och rida min lektion.
 
jag vill passa på och hissa min nya tröja som jag faxist tro det eller ej köpt på H&M. för jag ville ha en ny springa tröja/jacka. en som är mer som en tröja men med krage som en jacka. ja lite lagom tjock helt enkelt. hade ju såklart sett ut en galet snygg perfekt tröj/jacka från crafft. men det finns alltid ett men. den kostade 699:- hmmm kändes lite för mycket för en tröja som jag bara ska ha och springa i. skor är en annan sak där kan man få problem om man har fel skor. men en  fel tröja eller snarare omatchade tröja kan man ju inte få så mycket skador av. sen kännde jag att efter london resan och allt att jag kankse borde försöka och hålla igen plånboken lite. så hittae jag denna på H&M och tänkte att ja den får duga. och måste nu erkänna att den är jätte bra. den värmer och andas på samma gång så att det inte blir som att springa med ett regnställ. där värmen går åt ett håll och ja inte är det ut inte. utom det blir snarae växshusefekt med kondens på insidan.. inte mysigt. så nej jag är riktigt nöjd =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0