sätra brunn

ja jag kom ju på att jag inte har skrivit om hur jag hade det när jag va på sätra brunn. haha jag började med att va på kalas hos elin som fyllde år. där pratade jag med mycket roliga och otroligt trevliga människor. jag drack både för drink och rosé vin ;). så klart. haha och åkte som vanligt hem bland dom sista. haha som vanligt. men det va ju så nära så det va bara och gå hem och ja då kommer man typ aldrig hem bara för att det just är så nära. men tillslut så gick jag hem. när det här förståndet hade tagit över hur kul jag hade det.
 
så jag va väl hemma vid 5 tiden. haha jag skulle bara åka med 9 bussen ner till ösmo och jag hade inte packat. så ställde klockan på 07:30. släpade mej upp åt lite frukost medans jag packade och gjorde mej i ordning. tog sedan 09:15 tåget ner till ösmo. där stod mamma och pappa redo med bilen. haha pappa som slängde in min packning i bilen frågade om jag hade tagit med mej haöva lägenheten haha nix svarade jag och att jag minnsan hade packat lätt idag ;)
 
sen åkte vi ner till södertälje där vi plockade upp lena och sen började vi vår resa till sätra brunn. som vanligt när det kommer till min familj så blir mamma som vanligt kissnödig efter ca 1 timme i en bil. okej det hade kankse gått 1,5 timmen men ja mamma är kissnödig och japp in svänger pappa på en liten grusväg och hittar ett bra ställe. kiss pausen är över och fam.Carlsson kan börja åka igen. vi börjar att åka åt fel hål. upptäcker det ganska snabbt och vänder. vi ska va på plats ca 12:00. nu börjar det och bli lite stressigt. vi åker vidare. vägarna blir bara mindre smalare och svänger desto mer. det är en bit kvar och klockan är över 12. hittar en skylt som säger att här ska vi svänga av. sen är dom som att alla skyltar upphör. och lena säger men där borta va det flaggor där det stod sätra brunn. tvärnit in på grusväg vänd kör om. klockan va nu 12:45. mamma skulle ha massage kl:13:00. nu börjar det verkligen och bli stressigt. lunchen som skulle ha ätits innan får hon hoppa över.
 
men vi rätt i alla fall. ringer kurre och han säger att vi ska gå till ett rött hus. eee men hallå alla hus är röda här ute på landet....hittar till rätt hus. en får mamma och pia springa till sina behandlingar. jag och lena har en tid 13:30. så det va bara gå på toa och sen slänga sig i lunchen och gå till massagen (som va en bit bort) medans vi tuggade upp dom sista bitarna av lunchen. haha japp avkoppling va det ja. men massagen va underbar. det va så grymt skönt och avkopplande.
efter gick vi till mamma och pappas om satt och åt lunch. sen fick vi rummen och sen blev det att bada.
det fanns både basäng och bubbelpool. där va det mer avkoppling på hög nivå. jag bara låg där bland bubblorna och drack öl =)
 
sen blev det att ta sig upp innan man förvandlades till ett russin. och göra sig i ordning för middan. sen kom lena upp och gjorde sig i ordning sen drog vi ner till mamma, pappa och hampus :) för han fick nämligen följa med. sen gick vi till kurre där hela släkten + siws släkt sammlades. drack champang åt nötter och pratade innan vi skulle gå ner till maten. sen gick vi ner i kylan.
 
maten va super god och den blir ju bara bättre med ett roligt och trevligt sällskap. haha vi hade som vanligt super kul när vi kusiner träffas. det blev både en och två glas vin ;) haha det va verkligen super kul och vi skrattade massor :) sen när det va läggdax så va jag super trött. haha jag somnade i fallet på väg ner till kudden ;). vaknade sne upp vid 8 tiden. gjorde mej i ordning och gick ner till frukosten vid 9 tiden. lena va inte sugen på att hänga på. så jag gick dit själv. men strax efter kom micke och madde så fick sällis ut av dom. haha vi han med både frukost, brunch och fika =). det va så gott och jag va såå mätt att jag nästan rullade där ifrån ;)
 
sen blev det att samlas och ta lite kort innan vi åkte hem. jag va hemma vid 3 tiden och kände mej ganksa så trött. somnade sen på kvällen utan problem =)
 
nu kommer bilder från sätra brunn
 
där förstår man att det är i badrummet som man gör i ordning sig
                                        
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0