Torsdag i london

hehe ja jag tänkte väl kankse bättre sent än aldrig nu berätta om min weekend i london. eller jag har väl inte direkt tid att berätta om hela utom jag börjar i alla fall med torsdagen :). japp det började med att klockan ringde på tok för tidigt. jag körde ner till ösmo plockade upp lisa och sen vidare till Stora vika som inte direkt är så stort. hämtade upp madde och sen bar det vidare ut till södertälje och sen ner till skavsta. det va mycket lätt att hitta skyltat hela vägen så till och med en blind höna hade kunnat hitta ;). sen blev det att lämna in bagaget äta frukost dricka en kopp kaffe ta det lite lugnt och sen stiga ombord på planet. resan ner gick bara bra. haha vi hade ett par pigga damer ganska nära oss som hade börjat morgonen med champange och nu drack vin. dom skulle åka hem samma plan som oss så vi bestämmde att vi ses vid rad 25 på söndag oxå. (dom va inte där på plats på rad25 när vi åkte hem. och nu va dom så pigga damerna något mindre pigga och höll sig väldigt tysta hela resan hem).

efter ca 2 timmar så va vi då framme i england. första intrycket väldigt platt men grönt. det han bli tropisk värme på planet innan vi äntligen fick kliva av. tack för nu svettas jag mer än vad jag gör under ett grit pass ;). bagaget hade inte kommit bort utom det hade kommit med oss till london. tack gode gud för det. sen blev det att åka tåg in till själv london. det tog ca 50min och man fick se halva england med den resan. det va grönt, platt, mycket tegel och såg lite halv slitet ut. men till vår stora glädje som kom det en kios gubbe rullandes med sig vagn där kunde man beställa både godis och öl. mums.

sen efter tågresan blev det att fixa biljetter för alla dessa dagar och sen försöka att både hitta och förstå sig på deras tunnelbana system. inte helt lätt. nej det är mycket bättre hemma i stockholm ;). sen fanns det inte så gott om rulltrappor eller nej här va det ren muskelstyrka som gällde. haha här missade man inte nått gympass inte. det va bara och hugga tag i den 15 kilos tunga resväsgan och lyfta alla trappor upp eller ner. men vi kom fram till rätt station och så va det bara upp med kartan. tre frågningar senare och efter att ha gått på samma gata 2 gånger så hittade vi tillslut fram till hotelet. där väntade mer trappor. hotelet blev en stor besvikelse. så stor att vi fakist slog våra kloka huvuden i hopp och gick på en hotelrunda för att hitta ett bättre hotel. vi hittade ett som va mycket bättre , personallen va super trevlig och det in gick frukost på hotellet. så vi gick helt enkelt tillbaka hämtade våra saker och sa tack och adjö.

när till och med vi vill byta hotell ja då är det inte bra om jag säger som så.
ja nu va ju klockan ganska så mycket och vi alla tre höll på att dööö av hunger. så blev att se vad gatorna i vår närhet hade att erbjuda. det va ganska så mycket. vi gjorde oss i ordning jag och lisa beställade tre vodka och redbull drinkar och ja ordningen va återställd. vi va mycket nöjdare med hotellet och kunda njuta av våra drinkar. sen gick vi ut och åt på en resturang som låg i närheten. vi alla tog nån form av pasta och det va supppper gott :)  till det så dracks det vin. eller jag och lisa drack vin och madde drack cider. sen blev det att besöka både en och två pubar och se vad dom hade att erbjuda det va mycket trevligt. min syn av london än så länge är att dom älskar heltäckningsmattor överallt. haha nästan vart vi än va då va det heltäckningsmattor överallt =). men dom har mycket god öl och folket i england är verkligen super trevliga.

sen blev det att dra hem till hotellet och sova. och ja jag tror att jag somnade i fallet på väg ner till kudden jag va såå jäkla trött =)

nu dag väntade med nya äventyr.

nu kommer lite bilder i från Torsdagen =)

i bilen på g till skavsta

hej då sverige

madde

jag

mat =)

haha en lapp som satt på toan på en pub