kvalitets tid med pappa

jag började min lördag med att klockan ringde 07:00. dax att stiga upp och klä på sig spring kläderna och ge sig ut i kylan och springa sig varm. det va lite små kallt i början men efter nån kilometer eller två så fick jag upp värmen. lite skillnad emot att springa på gymet då svetten sprutar efter 2 kilometer och man är varm redan innan man har skuttat upp på löpbandet. men rundan kändes bra det va jobbigt men ändå skönt. 
sen blev det att hoppa in i duschen och min gröt frukost. jag skulle åka ner till jordbro industriområde för att möta upp pappa och fixa med min bil. vi möttes upp på hans jobba vid 10 och jag åkte inte därifrån för en vid 14. så ja det blev en halv dags kvalitets tid med min kära far. vi han med att byta till sommar däck. byta några delar hitta fler delar som behövdes bytas, hittade delar som satt fast som inte skulle göra det. upptäckta att handblomsen typ knappt fungerade och ja så fort vi tog bort ett hjul såg pappa fler saker som behövdes bytas. det va som att det aldrig tog slut. svordomarna kom med allt jämnare mellanrum och blev bara längre och höll i sig längre ju mer saker som han hittade. 
 
men ja vi fixade hälften och så får jag komma tillbaka inom en snar framtid så får vi fixa till det. men hann med att dricka en kopp fin kaffe (kaffe bryggd av en maskin). sen fick jag hoppa in och ut ur bilen som en galning och bromsa som att jag stod på bromsen. kommer jag ha träninsvärk i höger ben så är det inte för att jag sen åkte och tränade utom för att jag fick bromsa så många gånger och skulle bromsa hårdare och hårdare. pappa skriker bromsa hårdare jag skriker tillbaka jag gör ju det. men vad skulle jag göra utan min kära gamle far. troligtvis inte ens ha en bil. 
 
efter det åkte jag hem åt lite tog det lite lugnt innan jag gick ner till gymmet och körde ett bodypump pass. det gick så bra så. det va sådär jobbigt som det ska vara. men det va skönt att det va in haninge så att jag inte behövde åka  nån stans utom kunde både gå ner och gå hem. så härligt när det finns pass i haninge efter som det är mycket närmare för mig. 
 
efter det gick jag hem och gjorde i ordning middag. eller nej först fick jag gå och köpa den och sen fick jag laga den och sen äta ;) men gott va det i all fall när det va klart. som vanligt så blev det sallad. men jag skojade till den lite med att ha lite kallrökt skinka i den. mums det blev super gott =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0