sol + rörmokare

ååå det har vart en helt underbart solig dag. jag gick och la mig ganska så tidigt igår för att jag va så sjukt trött. kl:22:20 haha då gav jag upp. stängde av tv som jag bara låg och lyssnade på med stängda ögon. gick och borstade tänderna och somnade på en gång. vaknade upp som en pigg och glad carlsson. haha det andra jag fick göra innan jag åt frukost va att agera rörmokare. alla som känner mig vet att jag inte är född till det. min spolknapp till toan har vart dum ett bra tag och gått sönder i mindre och mindre bitar. nu gick den sönder helt. den gick inte och rädda. hur jag gör nu. det bara rinner vatten hela tiden. och det betyder ju att den inte fyller på vatten och då går det inte och spola. jag kände att jag hade några olika allternativ. leka rörkokare och försöka se om man kanske kan googla sig till hjälp eller gå en snabb kurs i toalett-spolningsknappar. eller att gå in till grannen varje gång som jag ska gå på toa. samtidigt så tänker jag hur jävla svårt kan det va. varför är jag så dålig på allt sånt här som kan hända i ett hem.
 
men ja jag kollade försökte och tänka logiskt. började och dra, rycka, slita i lite olika plats grejer. sen lyckades jag förstå hur man spolade och hur man fick stopp på rinnandet och ja nu har jag läget under kontrol. jag har dock ej nån spolknapp utom man får sticka ner halva handen ner i toan och trycka på en knapp. men ja jag jobbar på att köpa en ny klapp och nu när den har gått sönder helt så borde jag jobba på det lite fortare ;).
 
efter en rörmokar insats utöver mina kunskaper och en grötfrukost så blev det att ge sig ut i det härliga och soliga vädret för att springa. om det berodde på min frustration över toan eller mitt mördar Grit Cardio pass igår. men benen kändes allt annat än pigga. gud det va som att nån hade lagt ner tegelstenar i mina skor. jag fick frusta, pusta och kriga mig igenom den första biten och sen gick det nog lite bättre. men det va aldrig så att det kändes lätt utom mest bara tungt och speciellt i benen. jag trodde att jag hade sprungit i en snigels tempo och fart. men när jag kom i mål och kollade på klockan så hade jag sprungit ganska så normalt. till och med lite snabbare än vad jag brukar göra. (typ en minut) men ändå. kan det då bero på mitt Cardio pass dagen innan att jag vet hur det känns när pulsen är på topp. för ja även om benen kändes som bly så måste jag ändå ha tagit i och sprungit på :).
 
efter min runda så hoppade jag in i duschen och kände att jag bara ville ut i solen. så japp jag dressade på mig tog med mig en bok, ramlösa och mina rayban. sen satte jag mig på en bänk som en a lagare och började läsa. njöt av solen och av värmen. det va så härligt. 
 
sen har jag bara städat lite här hemma gjort mig redo för cross training pass och gick ner till sats. idag hade han gjort om dom olika stationerna och gud går det och göra det jobbigare, japp han lyckades ganska så bra. sjukt jobbigt. men sjukt kul.
sen blev det att gå hem och äta middag. jag är just nu inne i en taco period. så japp idag blev det taco på soyafärs här hemma i min lägenhet. mums =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0