jobbat

ja idag har jag jobbat. skulle egentligen va lång ledig den här helgen. men lovisa på mitt jobb som är en ut av våra två sommarjobbare som för övrigt har fått jobba mycket under sommaren och väldigt myckey till 19 och väldigt mycket helger. hon ville byta den här helgen för att hon skulle åka till sina släktingar. och ja jag kände att jo man jag kan ställa upp och byta efter som dom har jobbat så myket i sommar vilket har gjort att vi inte har behövt jobba nått extra. så ja jag har nu jobbat två helger på raken men det har gått så bra så.
 
tanken va att jag skulle ge mig ut och springa i morse. men klockan ringde och ringde och bara kände hur när jag vände på mig i sängen att aj smärta. träningsvärken va obeskrivlig. så nej det blev att somna om och sen gå upp för att åka till jobbet. men inte för att jag kände mig piggare eller för att träningsvärken va bättre. haha jävla grit pass asså dom kan inte nyttiga ;)
 
men på jobbet så gick det bara bra. det kom en rusch och när den hade gått hem så blev det väldigt lugnt och sista timmarna va det öken. jag och ninna satt och snackade lite och fixade lite med lite av varje innan det va dax att åka hem. det va en bra dag på jobbet. bara roliga och snälla kunder. och när det är så ja då kan jag värkligen känna att jag trivs med mitt jobb.
 
sen när jag kom hem så blev det att hoppa i mina springa kläder och ge mig ut och springa som jag tänkte att jag skulle ha gjort i morse men som aldrig blev av. så japp på med kläderna och ut ur hisen ut ur porten och ta dom första spring stegen och aj men fy satan vilken träningvärk jag har i mina ben och fy fan va ont det gör. men det släpte efter ett tag som tur va. men den gjorde sig på mind i alla nerförsbackar. inte mysigt. det va smärta. men samtidigt så är det ingen smärta som jag är rädd för. jag vet ju varför jag har den och att det inte är nått farligt. det är värre med min överandsträgning den va jag ju rädd för att den skulle komma tillbaka eller att den skulle bli värre om det gjorde ont där. nu är det bara lite hedelig träningsvärk och det har ingen dött ut av ;). 
 
så blev att springa min vanliga 5kms runda i skogen men när jag hade sprungit den klart så kände jag mig oförskämt pigg och glad så jag bestämmde mig för att springa 2,5 kms rundan oxå. den går precis lika mycket upp och ner som 5kms rundan och den går i hopp med 5kms rundan oxå. så klart emot slutet där den är som värst så man får springa i dom tre sista mördarbackarna två gånger och efter dom backarna ja då va benen trötta. och det blev att gå den längre biten hem. jag hade smart som jag är lagt en tröja under en gran innan jag sprang på rundan. så ja den hade jag att ta på mig när det blev lite kyligare. så ja det blev att va ute på både en härlig spring tur och sen att gå en härlig promenix i kvälls solen =)
 
men ja nu blir det att äta mina bananpannkakor och kolla på tv.
men ha det sååå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0