kladdkaka

jag har bakat en nyttig rawfood kladdkaka som blev super duper jätte god =). ja man ska inte förreställa sig att den kommer och smaka som en riktig kladdkaka med marabou mint överdrag. men jag tyckte att den blev sådär härligt nyttigt god
 
hur har jag då gjort jo du behöver
 
10 dadlar
1dl kakao
1 tsk vaniljpulver
3,5 dl mandelmjöl
3msk vatten
lite salt
 
jag börjar med att kärna ur dadlarna och blötlägga dom i ca 1 timme. sen häller jag ner allt i en bunke och mixar allt med min nya super braiga stavmixer. som jag inte får krampu ut av. tills det blir en fin och jämn smet. sen hällde jag ner den i en bra form och ställde in den i frysen i ca 1 timme. sen är det bara ta en bit njuta med ex lite hallon =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0