tisdags cykling

igår fick i gott folk ännu en såndär härlig måndag släng i ansiktet. det va mest bara galningar inne på jobbet. eller den första som kom in va sådär härligt över glad och hälsade mig god morgon när jag öppnade dörren innan jag själv han säga det till henne. hon va över hurtigt trevlig i rummet oxå och hon såg ingen anledning till att va bitter det blir man inte lyckligare av. härlig människa. sen kom dom då.. galningarna. det va allt från en galen finne som knappt viste vilket år han va född och ja jag känner ju igenom honom sen förra gången han köpte sina glasögon. jag tror att han va en aningen snurrigare den här gången som jag träffade honom. ja det slutade med att bertil fick komma ut och ta över. sen kom nästa och nästa och ja så löste dom av varandra hela dagen. jag käne bara äntligen får man åka hem när klockan slog 18:00.
 
tur att jag hade vart ute och sprungit på morgonen så att jag hade fått ut min morgon frustration.  jag har ju även insett att jag ska åka till flen (förhoppningvis) i höst och plocka lite svamp och dricka lite goa drinkar ;). men inte bara det utom för att få komma ut i dom rökärriska skogarna och springa på alla dessa grusvägar där ute. och när jag springer där ute så brukar jag springa 1,2 mil. vilket jag absolut inte har sprungit i år. visst jag har vart ute och sprungit i år haha inte så att jag har legat på latmasksidan. men jag har bara sprungit 1 mil en gång i år. haha jag kommer och dö inte orka springa hela varvet runt tvingas ringa till mammas mobil och be nån att komma och hämta mig och köra mig hem. så ja när jag insåg det som att nån hade slagit mig med en stekpanna i huvudet så kände jag att oj jag måste kankse börja göra nått åt saken. så ja idag så blev det först att springa min vanliga 5km runda och sen la jag även på 2,5 kilometers rundan + att jag såklart sprang till rundan så kankse kom upp i 8,5 kilometer. det kändes bra och jag hopps på om jag springer den några fler gånger så kankse jag kan överleva hela varvet runt på förhoppningsvis inte en skäms tid likt en daggmask.
 
idag så började jag dagen med att gå upp sådär omänskligt tidigt. 05:00 ringde klockan. första tanken va snälla döda mig nån. andra tanken va att jag gick ju precis och la mig och tredje va att bara 5 min till. men nej det hade vi absolut inte tid med. inte om jag skulle hinna med min buss för att åka och köra ett cykelpass på morgonen. jag lyckades ta mig samman tvingade mig upp och ut hur både lägenheten och hissen och hoppade på rätt buss. att vakna upp av att köra ett cykelpass måste va lite som att vakna upp av sig själv av att solen lysser in igenom fönstret. inte som att vakna av ett grit pass som mer är som att vakna av att nån häller en hink med iskallt vatten över en och sen slår en i huvudet med ja den där stekpannan.
 
men ja cykelpasset gick kalas bra. det va ett väldigt roligt och precis lika jobbigt pass. efter passet gick jag en stund på bandet för att få ner både svettattackerna och snorattackerna. för att sen köra lite mag och core övningarn innan jag gick och duschade för att åka till jobbet. idag kom helena till jobbet för att arbeta hon har vart utomland i en vecka och va sådär fint gyllenbrun. ja sådär fint gyllenbrun som jag aldrig kan bli. jag blir ju bara synsam röd. det va jätte kul och träffa henne igen. haha vi har så kul ihop. sen hade jag lite terapiarbeten och sånt för mig. men annars så va det en ganska så lugn dag. jag och helena jobbade till 19. 
 
avslutade dagen med mina älskade bananpannkakor med blåbär och kvarg. 
 
ha det såå bäst
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0