varmt

igår va det ju drinkkväll och som jag trodde så hade vi super duper kul :). jag gick över till elin och plingade på dörren ingen som öppnar. nehe jaha. dom kankse sitter ute går typ ett varv runt. men där är dom inte. men så ser jag dom komma gåendes. både elin och cillan. dom hade bara vart och köpt mat. efter som det va varmt så bestämmde vi oss för att sitta ute och drinka våra drinkar. eller ja i alla fall dom första.
 
vi började med drink nr1 blood mary. den va sjukt äklig. den smakade som att dricka ketchup med vodka i. sen va till och med så äcklig att jag kunde inte dricka upp den. och jag är inte den som brukar spotta i glaset ;). men det gick bara inte. det va rysningar och nej fy den va bara så vidrig. men varken jag, cillan eller malin kunde dricka upp den. den enda som tyckte att den va okej va elin. haha så ja hon fick min.
 
sen gick vi vidare till drink nr2 brave bull. den va mycket godare. lite stark men helt klart mycket bättre än den första. haha malin spetsade min med ett blåbär. 
 
sen gick vi in och tog drink nr3 Collins. den här va super duper god. det va den bästa på hela kvällen. den fick 5 drinkar ut av 5 och man fick även påtå av den här drinken om man ville. den här drinken va perfekt. den va frisk och fräsch inte för söt och inte sjukt sur. nej precis lagom. en drink man kan dricka mycket av ;).
 
men vi han med lite annat än att bara dricka. vi pratade massor om lite allt möjligt. haha elin hade även bakat ;). och sen bestämmde vi även dag för elins 25-års kalas och att vi skulle åka på en 25-års kryssning runt där oxå. så ja det kommer och bli super kul :). så kul att jag har lärt känna dessa människor och får hänga med dom lite då och då. det tackar vi för.
 
jag va hemma efter 1 och då va det bums i säng. av med sminket, borsta tänderna och direkt i säng. somnade som en stock direkt i fallet på väg ner till kudden. vaknade sen av att klockan ringde., min första tanke va snälla döda mig nån. men när ingen gjorde det va jag bara tvungen att kliva upp och äta en lättare frukost. för ja nu va det då dax för att svettas ut dessa drinkar som gårdagen hade att bjuda på. så bara att gå ner till sats och köra ett cross training pass för kim som hade passet idag.
 
passet va sjukt jobbigt. jag kände mig inte bakis för då hade jag aldrig gått ner. men jag kände mig lite trött och seg. men övningarna gick bra och kroppen kom igång och vaknade till liv efter tillräckligt många burpees efter varandra. men jag har lite ont i mijnj vänster arm/axel eller baksidan av ryggen. eller typ överalt där runt omkring. ja det är bara en släng av lite träningsvärk tror jag. men ja jag är stel och det gör ont men det är nog inte så konstigt det har blivit en del träning nu på senaste tiden och fredagens grit pass va en utmaning för hela kroppen och för alla kroppsdelar.
 
men jag försökte och utmana mig lite extra på vissa stationer. sista gången på bänkpress stationen tog jag till och med en 20kilos stång och krigade med. men några sekunder till och den där stången hade vunnit över mig. sen va det många övningar som va för hela kroppen. en ordentlig genomkörare för hela kroppen. efter alla stationer och varv va det då dax för magmys. så vidare mysigt va det inte mest bara gråtfärdigt tunt och jobbigt.
 
efter detta mördar pass så gick/kröp jag hem i värmen och solen. men vad nu göra jo. äta nått lite fort sen byta om och sen ge sig ut och springa i värmen innan det blir ännu varmare. det va varmt och svettigt. benen kändes som bly. det va tungt och stelt. allt känns jobbigt, tungt och stelt just nu. men kanske inte så konstigt. jag krigade mig runt rundan i värmen utan att ramla. kom i mål på en tid som jag va tvungen att kolla två gånger på. en bra tid. med tanke på hur varmt det va hur det kändes i kroppen och i benen. kroppen va betydligt piggare än mina stackars ben.
 
men ja jag brukar ju smörja in mig med solskyddsfaktor när jag ska ut i solen och speciellt när jag ska ut och gå eller springa för då vet jag att jag kommer och va ute i ca 1 timme. jag smörjer in mig både för att jag är så vit och blek och vill inte bränna mig, sen är det inte nyttigt för min vita kropp och utsättas för allt för mycket sol både för att jag inte vill få hudcancer när jag blir ändre och sen så är jag så känslig bränner mig sjukt lätt och då blir jag bara synsam föd. sen så börjar jag och fjälla=inte varken bra eller fräscht. sen vet ju alla att solen får huden att åldras i förtid. och det vill vi ju inte eller ;) den solskyddsfaktor som jag änvänder är vattensäker. haha men idag va det så sjukt varmt så den va inte svettsäker. när jag hade sprungit klart och kollade på mina armar så har solskydds krämen runnit längst med armarna. sen så tog jag den långa vägen hem skönt att få gå lite extra i värmen.
 
sen så har jag städat lite här hemma och ja jag tänkte att jag skulle åka till bauhaus idag. tanken va god och stannade typ där oxå. eller jag va på väg redo med hanväska med och toa knappen med mig. hoppar in i bastun till bil. vrider om nyckeln och det händer inte ett skit. nehe jaha bara att hoppa ut igen och stanna hemma. batteriet har dött...suck... måste prata med min kära far. åka buss till bauhaus tror jag inte ens att man kan göra så nej. jag får ta det nån annan dag. gick ner till ica i stället. där jag köpte mig en ny stavmixer. jag hade en jätte jätte bra stavmixer men den gick sönder suck. och så köpte kag mig en ny. men har aldrig vart riktigt nöjd med den. det är ju inte så att den inte fungerar. nej den snurrar så fint så. men jag vet inte om det är min ahänder som är för små eller knappen som är för trögg. för jag får kramp i hela handen och armen när jag annvänder den. för jag måste trycka så hårt och får byta fingrara och ja då ska jag ty bara mixa lite avokado och yoghurt till en röra. så nej idag har jag köpt mig en ny :)
 
sen har jag vart ute och gått oxå. en power walk på ca en timme. det va skönt att komma ut i värmen. det gäller och passa på innan det börjar och regna. men nu har jag ätit middag och nu ska jag ta det lugnt kolla på tv och bara chilla. i morgon är det stall. sen springa och sen träna. helgerna går så fort.
 
kan även meddela att jag chockade alla inklusive min själv när jag gick ut ur lägenheten i bara skjorts och inte fyra lager leggins och strumpbyxor under ;). mina bleka, feta ben fick sig en chock. hjälp dagsljus täck oss vi dör. men jag skulle bara till ica och inte åka nån stans för då hade legginsarna fått åka på.
 
men ha det såå bäst
 
på g till elin
             drink nr.1
            haha elin hade bakat
            drink nr.2
              drink nr.3
            träffade på en igelkott på vägen hem
            svettiga armar 
            varmt spring väder
            chocka dina ben, omgivning, dig själv ja allt och alla genom att gå ut i bara skjorts
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0