trött

trött är dagens ord och känsla över hela dagen. 
 
igår va jag på drinkkväll men innan det så va jag på jobbet och krigade och innan det va jag på sats medis och svettades. och ja då pratar vi svett. haha vi pratar om mitt cykel pass på 45min. det kändes bra. jag kände mig pigg och på g och trött i benen efter passet. huvudet ville mer men benen och andningen sa att nu får det fan räcka och då va det jobbigt men härligt. efter passet åkte jag till jobbet. men ja jag duschade ju såklart innen ;).
 
men efter jobbet så va det hem äta nått litte snabbt medans jag gjorde i ordning mig fixadet till sminket och letade desperat efter åtminstone nått som jag kunde ha på mig som jag inte såg ut som en rishög i. sen gick jag över till elin. drinkkvällen va super trevlig. det va goda drinkar och mycket trevligt sällskap. det är kul för nu så böjar jag och känna dom tejerna som kommer för det är oftast samma som kommer för dom känner och har känt varandra sen dom gick i skolan. haha bara jag som är enstöringen som helt plötsligt dök upp från toma intet. temat för kvällen va gin. så alla drinkar hade gin i sig. jag personligen är väl inte överförtjust i gin men dom va goda och gick ner så fint så ;). efter några drinkar mycket prat om allt så va det dax och gå hem. skönt att det är så nära bara att promenixa hem tar kankse typ max 10 min. det va lite kul för det va en tjej som tränade på sats och som brukade gå på olika pass så vi pratade om det. vilka pass hon tyckte om och brukade gå på och jag rekomenderade henne om att gå på Grit passen :).
 
blev inte allt för sen vilket va skönt. för jag va ganska så trött. så kl:01:40 låg jag i sängen och somnade typ precis där efter. vaknade upp dagen efter och kände mig bara sååå trött. absolut inte bakis utom bara såå trött. gick upp vid 9 fortfarande såå trött. åt en stadig gröt frukost. försökte och bli pigg fortfarande super trött. så kollade lite på vinterstudion och frös lite så skulle bara låta maten vila lite i magen och lägga mig ner under en filt och bli lite varm. somnade. haha vaknade upp vid 11 och kände mig precis lika trött som innan. men gud nu kan jag ju inte hålla på och ligga här i soffan halva dagen. nej dax att börja piggna till lite. 
 
så ja det blev att springa en runda. härligt uppfriskande och helt underbart. gud vad jag har saknat att inte kunna springa. sprang till och med en lite längre runda än min 5kms runda som har blivit den jag sprungit när jag har sprungit. men nej idag blev det att springa min vanliga asfaltsrunda som jag sprang innan jag fick ont. det va så härligt jobbigt skönt. hade bara lite pytte lite käning i vaden typ den sista biten. men annars ingenting. haha bara lite träningvärk i baksida lår men det är bara från mina övriga aktiviteter från veckan och det kan man få ha.
 
efter kände jag mig lite piggare men det va nog bara lite. gick sen ner till ica och krigade med alla andra galningar medans jag gäspade. men jag slipper i alla fall kriget bland karamellkungen för den avdelningen hoppar jag över lixom läsk avdelningen. men frukt avdelningen får man kriga sig fram i med hårda armbågar ;). 
 
kollade sen på vinterstudion när herrarna åkte skidor och försökte för att tagga till för att orka lyfta arslet ur soffan och sen ta sig ner till gymmet för att köra ett bodypump pass. det va inte helt lätt. jag höll på att gäspa min käke ur led medans galningarna körde som dom galningar dom är på tv. men gud vad trött jag kände mig. nästan så att fingret och arslet jobbade sig till avboka knappen på mobilen. sen skrek den undermedvetna carlsson att om jag ville komma i den där bikinin nån gång och om jag inte ville att min röv skulle växa fast i soffan så va det bäst att jag lyfte på den och pallrade mig ner till gymmet. så ja lika bra och lyda ;) 
 
tog mig ner till gymmet och körde gärnet. bort med gäspattackerna och fram med flåset. arslet, benen, armarna, bröstet, ryggen, axlarna och såklart magen fick sig en ordentlig omgång innan det va dax att gå hem igen. där boomm kom tröttheten som en gammal tant och knackade mig på axlen. gäspningarna va där benen gick så sakta så sakta vägen hem. men jag kom hem satte mig i soffan och funderade seriöst på att aldrig gå upp igen. men mat.. jag är ju hungrig. vart är min polska piga när jag behöver henne som mest. nej förlåt det är jag själv som får göra allt denna dag. 
 
blev sallad med ägg och avokado till middag. mmm super gott.  nu blir det till att gäspavidare i soffan under min filt, kolla på mello och försöka och inte somna ;)
 
men ha det såå bäst
 
min lunch med en massa bör, frukt och nötter =)
                       
 bara för att jag har köpt mig ett par nya springbyxor. ett par exakt lika dana som jag redan har. men jag tycker att dom är så bra och grymt snygga så ville ha ett par till. eller kankse mer ett par nya för dom jag har har snart gjort sitt.                     
drink nummer ett. kändes nästan nyttig med alla gurkor ;)
                   
drink nummer två                               
             
drink nummer tre innehöll inte bara gin utom även drottningssylt och sen va super god               
             
sen åkte smirnoff gold fram             
               
drink nummer fyra denna va bäst under hela kvällen =)                  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0