Cykelpass

idag så började jag morgon alldeles för tidigt. när mobilen ringde som jag för övrigt hade lagt inne på toan för att jag ska tvinga mig själv att komma upp och ur sängen. men när den ringde mitt i natten 05:40. men innan jag fattade att det va min mobil som lät och inte ett brandalarm eller typ grannens mobil som stod och ringde. så kände jag bara men gud det är mitt i natten. men nej det va dax att kliva upp. suck. jag va såå trött. men hade dagen innan gjort iordning en upppiggande smoothie. den va gjord på en avokado en honungsmelon som jag hade delat i 4 delar och tagit en av dom fyra delarna. sen skulle det va en tsk pressad lime. det va lite svårt och uppskatta så jag görde på med en hel lime. jag kan säga att det va lite drag i den sen på morgonen. haha jag vaknade till liv i alla fall. jag tror att till nästa gång så ska jag ta mindre lime.

 

varför va jag då uppe såhär fruktansvärt tididgt jo jag skulle ju såklart åka till gymmet och träna.(va galen) jag skulle köra ett cykelpass. det heter 30-20-10 och är en ja ganska så intensiv, intervall träning. och ja den är jävligt jobbig. haha tycker jag i alla fall. svetten sprutar och det är tur att cykeln sitterfast och att man kan hålla krampaktigt i styret och sitter stadigt på rumpan. för haha när svetten sprutar, andningen är som hos en astmatisk stor rökare som har tagit sig upp för en trappa till ett sju våningshus, mjölksyran i benen skriker och man känner att nu nu dör jag det börjar och snurra i huvudet och man känner att nu ja nu både ramlar jag ner från cykeln och dör i fallet. ja då är jag glad att jag kan ta ett stadigare tag i styret och hålla i mig och fokusera. för det går över. när man går från 10 till 30 då vet man att det känns lite bättre ;). då kankse ni undrar va vad det sista jag skrev det där med 10 till 30. jo det är nämligen såhär att. man ska cykla i 30 sek på motstånd sen i 20sek med mer motstånd och sen 10 sek med jätte mycket motstånd sen går man till bara till 30 sek motståndet igen och så gör man så 5 gånger har ca 1 min aktiv-vila-cykel-paus. sen är det dax för 30-20-10 igen och sen 1 min "vila" för att sen köra igång med sista 30-20-10. sen är det klart. eller ja lite cykel av varvning. allt som allt 30min. men det är 30 jobbiga minutrar. 

 

efter det sååkte jag hem och duschade åt frukost nr2 ;). som bestod ut av gröt, en mosad banan, kanel och en klick kokosolja :). super gott och känns somen ganska så nyttig och bra start på dagen. sen kommer frågan men vadå va jag ledig idag. nix. jag började inte fören vid kl:10:00. så jag han med detta innan. så sjukt skönt att jag har fått tillbaka mina 10 dagar på tisdagar igen. sen åkte jag till jobbet och arbetade hela långa dagen till kl:19:00. men dagen gick ganska så bra och snabbt tyckte jag. jag hade och göra visade lite bådar för snälla tanter och ja yngre tanter oxå ;). hade nog ingen som va jobbig idag haha men det fanns det andra som hade. men jag kom riktigt lindrigt undan idag. 

 

men nu är jag hemma har ätit middag och packar för morgondagens träning då det blir dubbelpass med först SatsPowerStep och sen Grit strenght =). 

men ha det såå bäst

 

min frukost nr.2 i morse                                                                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0