backintervaller

idag började jag dagen på tok alldeles för tidigt. det känns som att klockan bara ringer tididgare och tidigare. idag började den och spela 04:50. inte okej. varför då detta?? varför så tidigt?? brinner det nånstans. nix inte vad jag vet. jag skulle köra att cross training pass på sats odenplan som började 06:30. det är på tok alldeles för tididgt. men jag va i alla fall inte ensam. in kommer som vanligt en överhurtig instruktör som ser allt annat än trött ut och har ätit sin bovete gröt så flitigt så. en annan har mest en illamående smak i munnen och nån form av halsbränna som snart ska blandas med svett och mjölksyra.
 
vi började passet som uppvärmning att rulla över våra stela muskler över en cylinderformat rör. det ser typ ut som ett stort tuggben för en dinosaurier. min första tanke att ja men det här va ju skönt. lite massage sådär på morgon kvisten. men aj vad ont det gör va min andra tanke och min tredje va att fy i satan vad fruktansvärt jävla ont det gör. på vissa ställen gjorde det så sjukt jävla ont så att det kändes som att jag skulle börja och gråta. 
 
efter denna tortyr va det skönt att gå över till själva träningen. eller den lite mer svettiga delen av träningen. och ja svettigt va det. efter som det va första gånger som jag körde det här passet för den här instruktören så är det alltid svårt och veta hur/vart/när allt ska va. han hade inte olika stationer utom man hade en egen plats med massa olika redskap så bytte man mellan olika övningar. ner med stång upp med stång ta bort stång ner och göra armhävningar, upp med hantlar, ner med hantlar, upp med stång och börja om. sen efter alla övningar så va i alla fall jag trött ;)
 
sen blev det duschning och sen åka till jobbet och äta frukost nr:2. mina två knäckebröds bitar med banan på och så kaffet. detta himmelskt goda kaffet. det bästa med att va tillbaka på jobbet måste ju bara va kaffet =). arbetsdagen gick bara bra. kurre va på plats och det är ju trevligt att han kommer och hälsar på. annars va det järn gänget jag, sofia, helena och lovisa. vi diskuterade träning och olika jobbiga övningar. jag visade hur en burpees ser ut och hur man ska göra det. lovisa skulle hem och öva ;)
 
efter jobbet blev det lite utomhus träning i det härliga vädret. jag började med att värma upp och springa ner till vändelsömalms skolan. eller mer tillderas skolgård/idrottsanläggning. började med att gå till lekplatsen och hittade en perfekt upphöjd betongbänk. sen tog jag även till staketet som är runt gungorna. jag började med att hoppa över staketet från sida till sida i 1 min. sen över till betongbänken. hoppade upp och ner på betongen i 1 min. sen dips i 1 min. sen utfall med ena benet uppe på betongen i 1 min sen bytte till andra benet och körde i 1 min. sen armhävningar emot betongen i 1 min. körde dom med så kort mellan rum mellan varje övninga som möjligt för att behålla pulsen uppe. körde dessa övningar x3. innan jag gick vidare för lite backintervaller. så tog mig från den ena sidan av skolgården till den andra där det finns en pulkabacke som barnen brukar åka i. där körde jag backintervaller. då sprang jag uppför och gick ner och sprang upp för igen på en gång. det gjorde jag 10 gånger. vila en liten stund och sprang sen upp 10 gånger till.
 
sen varvade jag ner genom att jogga halva vägen hem och gick sen den sista biten. det blev ett roligt och lite annorluna tränings pass idag. kul att det finns så mycket möjligheter man kan göra med en liten upphöjd betongbänk, lite fantasi, en uppförsbacke. man behöver inte alltid ha ett lyxigt gym med alla dess olika redspaker. det blev både jobbigt, svettigt och mjölksyra idag =). så ut och kriga med barnen i parkerna och njut av solen =)
 
ha det såå bäst
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0