ikea

jag började min måndag som är min andra vecka på min semester att åka till sats globen. jag hade bokat in mig på Sats Running Club. jag tycker ju att det passet är så sjukt roligt. jag älskar och springa och det blir bara dubbelt så kul att få springa med andra. benen kändes pigga och jag kände mig pigg och glad. passet började 07:30 så fick lite sovmorron ;). men passet gick jätte bra. men det va backträning som stod på schemat. det blev samma backe som förra gången. fy fan den va precis lika jobbig som förra gången. efter andra gången så höll jag på och döö. nej men då va det bara 5 vändor kvar. när man får en såndär roslig andning ja då vet man att det är jobbigt. vi fick lite tips och råd som man skulle tänka på när man springer upp för backar. både att man ska sprina mer på tårna rätta upp sig och försöka och andas in två gånger och sen ut en. det va jätte svårt för jag flåsar ju mest bara hysteriskt. men kul va det.
 
sen åkte jag hem duschade åt frukost och gjorde mig i ordning. samlade mig kollade hur fan det nu va jag skulle åka. satte mig i bilen och körde till ikea. ja ni såg rätt jag kör till ikea. helvetets mecka. men jag har tur att det är måndag och inte löningshelg. haha då hade jag aldrig åkt dit. jag hittade körde bara fel typ en gång men det är ju nästan som att hitta på en gång. jag parkerade och gick in. gick snabbt igenom alla avdelningar som jag inte skulle kolla på. slängde en snabb blick på bokhyllan billy (som jag redan hade kollat ut på nätet) såg vilket hyllplan den skulle ligga på i själv-plocknings-lagret. gick med snabba bestämda steg dit. slängde ner lite doft ljus på vägen till plocka-själv-lagret. hittade billy. men hjälp vad stor, tung och alldeles för lång han är. lyckas baxa upp 30 kilo tung och minst 2 meter lång billy på den där vagnen som man får låna. går med bestämda steg emot kassorna. betalar och går ut. phu ikea besöket är över för den här gången. men nu börjar jag och fundera på hur jag ska lyckas få in denna i min bil. haha utan att repa alla andra bilar. som tur va så är jag född till herkules. eller måste i alla fall ha nån typ av helkules jag kan själv jävlaanamma som jag lyckades plocka fram. 
 
fick fälla ner säterna och dra fram sättet så gick den precis in. körde sen hem. och det gick utan problem. det är alltid mycket enklare och hitta hem. men ja nu kom nästa problem den skulle in i porten och in i hissen. men jag parkerade bilen precis vid porten och baxade in den i hissen och upp i lägenheten. när jag sen kom upp i lägenheten igen efter att ha flyttat på bilen så hade jag nu en hel billy liggandes över hela lägenheten. ja bara att sätta fart. 
 
I made it =). jag lyckades få ihop billy och sen få honom på plats. sen va det bara och ställa in alla skor. eller nej alla fick inte plats men nästan alla ;). men oj nu blev det mycket mer organiserat bland alla mina skor. jag är bara så nöjd. det va helt klart värt allt slit.
 
sen blev det att gå ner till sats och köra ett cross training pass för kim. han hade idag massa övningar som hade fokus på ben, biceps och triceps. det va sjukt jobbigt och svettigt. en massa jävla burpees mellan var 5:e övning och det blev en jäkla massa varv bland dom olika stationerna. men oj så kul det va. nu står man ju och små pratar med dom andra deltagarna innan passet och efter passet. men det är ju fortfarande precis lika jobbigt. när vi va klara med alla stationer och varv så va det dax för magmys ;). haha anna ska nu ligga som den där daggmasken och åla omkring. jag va helt död för andra gången när passet va över. men ändå glad. kom hem till en helt ny billy och kände mig bara så jävla nöjd
 
men ha det såå bäst
 
min middag idag ett skalat äpple, en halv avokado, fetaost, nötter, körsbärs tomater, gurka och så klart kall rökt lax =) mums
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0