träning

ja förutom att bara ha ätit nått så storartat som fisk till middag så har jag även hunnit med en hel del annat oxå. jag började dagen men att va uppe innan 8 och hade då snört på mig jogging skorna och springa snabbt byxorna och mitt gröna nike linne. jag va redo. solen stod högt på himmlen. eller nja men den va i alla fall uppe nån stans där borta. men jag satte fart och ja benen kändes än så länge bra. träningsvärken i armarna och i bröstet ja den va där. tur att jag inte springer på armarna ;). men annars så kändes rundan bra. jag fick upp ett bra tempo och kunde springa på. fick en bra tid och det kändes kanon bra. en bra start på dagen helt enkelt.
 
sen blev det dusch och äta frukost innan jag åkte till sats på regeringsgatan. där väntade ett Grit Strenght pass på mig. det va precis en sådär käftsmäll dom det brukar va. man tänker att idag då jävlar ska jag orka göra alla övningar och alla rep. haha jo men vist bara efter uppvärmningen är klar så är jag redo för att gå ut ur salen och åka hem. men passet va precis sådär gris jobbigt som det ska va. det känns bra att jag har fort ordning på vilka vikter som jag ska ha på dom olika låtarna och övningarna. att jag kan börja med en vikt och sen byta till en annan vikt när det är dax för den låten. 
 
efter Grit passet åkte jag raka vägen ner till stallet mockade och fixade där. hälsade på dom få som va där och sen åkte jag hem. eller nej det gjorde jag inte alls. haha jag åkte raka vägen till mitt andra hem gymet. denna gång till sats haninge. jag hade bokat in mig på ett för mig nytt pass. shape. hette det och jag hade typ ingen aning om hur det passet va eller vad det gick ut på. men det är ju alltid kul att prova på lite nya pass. jag hade såklart kollat lite innan på sats hemsida så att jag inte kom in till nån mammayoga eller mma pass. 
 
det man behövde va en steplåda, valfri viktplatta, en stång utan vikter, hantlar och en matta. lite ovant för mig som är van med att släpa fram en massa vikter och slänga på stången. haha vad lätt stången är utan en massa mördar vikter ;). passet va en blandning av styrka, balans, core träning och lite puls. jag blev svettig och vissa övningar va riktigt svåra och jobbiga. jag har ju kankse mer styrka än vad jag har balans. så bara det att stå på ett ben och luta sig framåt, det benet som man inte står på ska va långt bak och så ska man ha en viktplatta i händerna och gunga den fram och tillbaka. bara där va det svårt och hålla balansen i kroppen.
 
så ja det va blandade övningar som va roliga och gav en hel del mjölksyra oxå. så ja jag ska nog försöka och köra det här passet nån mer gång. för det här med balans är ju aldrig fel att öva upp. för jag har ju typ ingen balans. 
 
men ja efter detta så gjorde jag inte så mycket mer än att gå hem duscha och åt min fisk :)
men ha det såå bäst
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0