underbara fredag

idag har vi fredag och igår va jag alldeles för trött och hade lite för mycket att göra för att orka/hinna med och skriva nått. men ja jag kan ju börja med att berätta vad jag gjorde igår. det hände väll inte sådär överdriket mycket roligt utom den såg mest ut som dom andra dagarna har gjort.
 
men ja i alla fall. jag vaknade inte av mobilen eller ut av mig själv. utom av att det borrades i min vägg. eller ja kankse inte riktigt mig vägg men min yttervägg. dom höll på och borra och skuva upp nya lampor. så ja det va ju bara och stiga upp för att somna om va ju bara och glömma. tur att jag ändå skulle upp nån gång och att jag inte typ hade jobbat natt eller nått sånt. men ja så det blev frukost och sen va jag ute och sprang. det va varmt. jätte varmt benen kändes tunga. men det va bara och kriga på. det som känns bra det är att även om jag känner mig trött eller om det är sådär mördar varmt som det typ bara är en gång om sommrarna. så kan jag även hålla ett bra tempo och jag har höjt min lägsta nivå och det känns super kul. det gäller både när det kommer till springningen och när jag tränar på gymmet :)
 
sen drog jag ner till stallet mockade och fixade. pratade lite med dom som va där och träffade även på madde så det va kul. sen drog ja hem och i raketfart så blev det att duscha och äta nått lätt och fort. håret ja det fick torka på vägen. haha tror knappt att det va torrt när jag kom in på sats på medis. men det spelade ju inte så stor roll efter som jag ändå skulle bli svettig och håret lika så ;). 
 
nu va det då dax för Grit Cardio och sen Bodypump direkt efter det. cardion va sådär fruktansvärt gris jobbig som den ska och brukar va. man får lixom en chock varenda gång som man kör ett sånt pass. för pulsen går från 0-100 och när man tror att man ska dö så är det mycket långt ifrån över. men det jag har ju märkt att jag klarar av så mycket mer än vad jag tror. men det säger ju inte att det inte är jobbigt. fy fan det är många gånger som jag får ta en micro paus för att hämta hem nån typ av andning. efter cardion va det 15 min paus tills pumpen skulle börja. dom 15 min brukar jag plocka fram sakerna och sen ligga på step-up brädan och bara hämta mig från nära döden upplevelsen ;). pumpen kändes bra. svetten och pulsen va ju redan där så det va bara och spä på den lite extra. jag kände mig ändå helt okej pigg i kroppen och hade samma vikt som jag brukar ha. dock ej det där lilla extra kilon som jag la på innan på benlåten. tyckte att mina ben hade jobbat tillräckligt. men inte så för att jag fjösade utom körde på som vanligt :). när passet va över så va det sådär skön trötthetskänsla som kom över mig. nu ville jag bara hem äta och sen dö i soffan. 
 
men då slog det mig som en blix från ovan att jag hade ju glömt och köpa avkado. det va ju det som jag skulle köpa och banan tills i morgon. suck. ica i brandbergen har stängt. kanske jag kan äta min sallad utan avokado..nej det går inte. det blir inte samma sak. nej det fanns bara en sak och göra. åka hem och sen gå ner till ica maxi. suck varför kunde jag bara inte ha kommit ihåg att jag skulle hinna köpa det. men nej. så nu fick jag då ta mig ner till ica maxi för att köpa avokado och banan och samtidigt försöka och inte köpa upp halva ica maxis godis och chocklad utbud från lockvarorna vid kassorna. jag sprang förbi dom. och sprang ut ur ica. jag va nu så sjukt hungrig så en banan åt jag upp på vägen hem innan middan :)
 
men ja det va min torsdag. den såg ut lite som dom andra dagarna springa-stallet-träna-sova ;).
 
idag så blev det ingen springning. utom idag blev det att köra ett cykel pass på 45 min på morgonen. det gick bra. benen kändes pigga och glada, jag va pigg och glad och instruktören va pigg och glad. det är alltid kul när dom är sådär spralliga pigga och glada och talar om lite allt möjligt. det va mycket berg och tempoväxlingar i passet men det tycker jag om. svetten sprutade och mjölksyran stog mig upp i hela halsen. men det är så det ska va.
 
efter passet gick jag ner till tåget och tog det ner till stallet. mockade, fixade och åkte sen raka vägen till gymmet igen ;). ingen rast ingen ro här inte. nej för här ska fläsket brännas ;). blev nu att köra ett bodypump pass. instruktören va så rolig hon har nån grej att hon vill lära sig namnen på alla sina deltagare. så ja alla fick säga sina namn och så skulle hon lära sig dom. hon va helt grym. hon lärde sig alla namnen och under passet så sa hon hela tiden bra där bra teknik och så ens namn. sen bra kontroll och så ens namn eller kom igen nu kämpa på en till orkar du och så ens namn. det är alltid mycket mer puschande när det kommer direkt till en i ens eget namn =). stort + till henne säger jag. vikterna kändes tunga men sen så la jag på dom där extra kilorna på ben låten oxå och klarade av fler reps på biceps låten. härligt.
 
men nu har jag ätit middag är mätt och belåten och ska bara ta det lugnt kolla på tv och chilla. i morgon blir det träning (igen) sen stallet och sen grönan. ja jag lovar jag ska försöka och hinna duscha där emellan oxå ;)
 
ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0