varmt

idag har det vart sådär varmt och skönt. jag har försökt och va ute så mycket som möjligt utan att försöka och bränna mig. haha jag är ju inte direkt sån som ligger och vänder på baconet. utom jag är mer en sån som tycker om och röra på mig i solen eller typ sitta och läsa. 
 
men ja jag började i alla fall dagen med att köra ett cross training pass. vid den oerhört bekvämliga tiden 09:15. men när jag beräknade när jag skulle gå så tänkte jag att passet började 09:30. men som tur är så är jag alltid ute i ganska så god tid så att jag ska hinna, gå på toa, fylla på vattnet, säga hej till både dom som ska gå på passet som jag känner igen och på instruktören. och så att jag i goda ro kan gå in i salen utan att komma in med andan i halsen. idag kom jag in på sats 09:10 och insåg att oj passet börjar ju 09:15. det blev att sätta fart. slängde på mig skorna, kastade mig in på toa, full fart på vattnet ner i flaskan och kom in med andan halvägs upp ur hela halsen och han typ sätta upp håret och andas ut innan klassen började.
 
idag va det en ny instruktör ja i alla fall för oss. han hade tydligen jobbat i haninge förut men nu va han tillbaka och skulle vika på några pass som då idag. han hade ganska mycket olika övningar där man gick igenom hela kroppen. det va precis lika jobbigt som det brukar va och idag va det verkligen hela kroppen som fick jobba. haha vi är ju vana med både kim och fredrik och brukar köra med ganska så tunga vikter. så när han gick igenom en ut av övningarna som va frivändningar. ja det betyder att man tar stången från knäna och upp till nyckelbenet längst med kroppen och sen upp över huvudet. då hade han 5kilo på varje sida. och det va en tjej som sa det vi nästan alla tänkte. oj vad lätt. och hon tänkte oxå det och frågade om man kunde få göra extra stänger. han svarade att ja visst det går jätte bra. vill ni ha lättare. hon svarade att nej jag tänkte mig tyngre. han bara skrattade och sa självklart kan vi göra tyngre stängrer. 
 
efter passet så gick jag hem i solen. det va ett sånt härligt väder. när jag kom hem så va kände jag att jag vill ut och springa innan det blir allt för varmt. så japp jag dressade om från träningskläder till springkläder. och om det är nån som undrar om det va varmt så kan jag meddela att ja det va det. det va inte obehagligt och ospringbart varmt. utom mer bara ganska så varmt. så svetten rann, benen kändes stumma och pigga på samma gång. själva rundan kändes bra även om det va varmt så kändes det bra. jag försökte och hålla ett bra tempo och fick en bra tid med tanke på att det ändå va så pass varmt. 
 
sen gick jag den långa vägen hem för att få lite extra sol och för att varva ner innan jag kom hem. sen när jag hade ätit lunch och duschat så gick jag ut i solen igen. denna gång för att läsa lite ur en bok som jag har fått låna av sofia för typ ganska så länge sen. men jag har väldigt sällan tid och ro för att sitta ner och läsa. haha jag är oftast på språng nån stans. men nu idag så hade jag lite tid över.
 
men nu ska jag ta det lugnt kolla lite på tv och ta det lugnt. kanske dricka ett glas rosé eller två jag har ju trots allt sem. haha om jag tar mina stora glas så räcker det nog med ett glas ;).
 
jag och lena från vasa som mamma har tagit på oss. kankse inte den snyggaste bilden på oss. jag och lena är typ lika gula som hennes klänning ;). men jag skyller på det dunkla ljuset som det är inne på vasa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0