vasa

igår hade vi kvalitets tid med hela fam. carlsson. vi hade super duper kul. det har vi nästan alltid när vi ses nu för tiden när vi ses. det är nog för att vi så sällan ses och då är det kul när vi kan göra det.
 
men jag började med att möta upp mamma och pappa på tåget. haha där satt det jätte mycket folk som kom från italien eller spanien. haha det va lite svårt och höra. men prata kunde dom. jäklar vad som snackade. det va fullt liv när jag kom på tåget. sen mötte vi upp lena på centralen och gick sen till vasa. det va ett super väder så det va jätte skönt att komma ut och gå lite. vi gick längs med vattnet och kollade på alla båtar. men när vi kom fram till vasa så va det bara men hjälp vad köar alla dom till. jo dom köar för att komma in till vasa. det va en helt sjukt lång kö. så vi satte oss och tänkte en stund. för vi ville ju gå på vasa och vi hade åkt in för att just gå på vasa. jaha vad nu göra. nej så vi fick och satte oss på nån resturang en liten bit bort och tog en öl. satt vid vattnet njöt av solen och pratade. sen gick vi tillbaka och då va det inte riktigt lika lång kö. men ja det va ju fortfarande kö.
 
men det va ju bara och ställa sig. men det gick rätt fort ändå. det vaju jätte långe sen som jag va på vasa. men det va jätte intresant tyckte jag. men oj det va ju så mycket och kolla på och läsa. man orkade ju nästan inte och stanna vid varenda hatt, mynt, byxor och träbit för att läsa. men man ville ju inte missa nått. så jag försökte och stanna och läsa om det mesta. samtididgt som vi kollade på skäppet och ja man förstod ju verkligen varför det gick under. men vi va säkert där inne i 2 timmar. sen va man lagom mör i halva kroppen. 
 
efter vasa åkte vi hem till lena i sollentuna. då va det in på ica köpa det vi skulle äta. in på bolaget köpa det vi skulle dricka. haha tre öl var av olika sorter ;). jag valde staropramen för den tycker jag är god :). sen gick vi hem till lena och det va skönt att sätta sig ute på hennes uteplats och bara få sitta ner och dricka en sangria och bara njuta av värmen och av att sitta ner. för man kände hur trött och hungrig man va när man satte sig ner och kände efter. det blev grillat till middag och det va pappa som så vanligt va grillmaster och han lyckades som vanligt att göra god mat. så det va super gott. sen drack vi öl och rosé vin och mer öl ;). sen åt vi daijm tårta som lena hade bakat. den va jätte god och jag lyckades ha sönder en sked. haha mamma blev så rädd när den gick sönder så hon fick halva kaffe i knätt och på plattorna. sen pratade vi mycket och skrattade åt lite allt möjligt. men vi hade det jätte kul. 
 
det tar ju 2 timmar för mamma och pappa och åka hem så vi åkte vid 22:30. så att vi kommer hem nån gång. jag va hemma vi 23:45 och då va jag trött när jag gick och la mig. somnade typ direkt.
 
                       
jag brände mig lite i solen :(                   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0