lycka

idag är en mycket bra dag. inte bara för att jag lever är glad och för att det är soligt ute. utom för att jag hade en sån bra start på dagen. eller det har jag alltid på lördagar när jag inte jobbar. men aja. jag började i alla fall med bodypump på sats älvsjö. cardion har semester/sommar lov så den blev det inget av. ganska så skönt ändå. det betyde inte att det va semester under pumpen. icke då. bara att lassa på med vikter. svettigt och jobbigt va det. precis som det ska vara. kunde till och med lägga på lite extra vikt under vissa låtar. efter jag som det inte va nån cardio efter. 
 
efter pumpen åkte jag hem åt lite och funderade på jaha vad nu göra. solen lyser ute och här inne kan jag ju inte sitta hela dagen. så ja bäst att ge mig ut och springa. så japp på med spring kläderna och ut i spåret. dagen är en mycket bra dag oxå för att idag va första dagen efter min skada som jag sprang 1mil. det känns bara så jävla bra. jag kände mig som att jag hade vunnit en medalj eller nått när jag hade sprungit klart. men det blev att springa lite längre än 1mil. för jag springer ju till min runda. och haha sen sprang jag lite fel under själva rundan oxå, hur kan man nu göra det undrar ni när det är en utmarkerad bana. jo för att mitt under min utmarkerade bana så håller dom på och bygger ett industriområde. det betyder att dom har tagit bort mina vägar och gjort om vägarna. så jag fick försöka och hitta nya och mina gamla vägar mellan grävmaskiner och grushögar. jag sprang på nån väg och så visar det sig att jaha ja men den tog slut här. bara och vända. försöka och hitta rätt väg för att sen tro att jag springer på rätt väg för att inse att nehe den går åt fel håll. bara och vända. men hittade tillslut rätt och kunde komma till min andra skog som är på andra sidan av vägen.
 
men annars så gick rundan bra. det va med en skräckblandad förtjusning som jag sprang. men det va så härligt. det va så mycket känslor under själva springningen och när jag hade sprungit klart. det va lycka, glädje, jobbigt, svettigt, pulshöjande, härligt, trötthet, känslan av att jag kan. ja det går inte och beskriva alla känslor men dom va många och det va härligt att kunna springa 1 mil igen :) även om underlaget på vissa ställer där dom bygger om kunde va bättre. jag va lite rädd för att ramla men jag lyckades hålla mig på fötterna. 
 
sen gick jag den långa vägen hem och det va skönt att gå lite i solen även om jag nu kände mig ganska så stel i benen. men ja jag ska nog ge mig på milen några fler gånger i sommar :)
 
en bild på mig som madde tog på midsommar
             
 haha hittade denna bild och till alla som klagar på min bilkörning säger jag bara detta ;)  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0