midsommar

midsommar är över och jag har ca fyrtionniotusen nya myggbet och ja dom kliar så jag tror att jag håller på att bli galen. jag skämtar inte om jag säger att jag har 5 myggbet bara på en fot. och då har jag inte skrivit om vad jag har på det benet, det andra benet, den andra foten och på ryggen. det är helt sjukt jag är uppäten av dessa jävla myggen. död åt myggor.
 
men förutom att jag har krigat med myggen så började jag min dag inte allt för omänskligt tidigt.07:00 ringde klockan. okej det är omänskligt tididgt för att va en ledig dag. men jag skulle hinna springa innan jag skulle äta frukost och sen göra mig i ordning. så japp bäst att börja i tid. men spring rundan gick kalas bra. jag hade ju såklart mina nya spring skor och dom va jätte bra. efter rundan så gick jag den långa vägen hem. det va så skönt för solen stod högt på himmlen och det va bara ett sånt underbart morgon väder. efter som det va sol så skulle midsommar klänningen på. ja och den skulle på om det så va med både våld och en riklig mängd med sopa. den gick på och jag kunde andas ;).
 
jag nu va det då dax för att göra sig i ordning, äta frukost, gå ner till ica och köpa det som jag skulle äta, göra i ordning det som jag skulle äta, packa det jag skulle ha med mig, inte glömma vinnet kvar i hallen, glömmer så klart vinnet kvar i hallen får vända och springa tillbaka. hinner sen precis med bussen. håret är i alla fall i en munk, klänningen är på allt är klart. jag är redo =).
 
åkte ner till ösmo och gick snabbt hem till föräldrarnas hus och lämnade mina saker innan jag gick vidare hem till izza. där va det vanliga tjej gänget och några skåne kompisar till markus. haha vi hade vilda diskutioner var på det heter ramlösa eller rrrrammmmlöööösa. haha det första är ju såklart rätt enligt oss ;). men ja vi började med att äta sill och potatis men ja jag äter ju inte potatis så jag åt bara sill med finn crips som jag hade köpt. det blev jätte gott :). sen drack vi både bål och vin. det blev mycket skratt och prat. vi spelade kub och jag va så dålig att det är ett skämt. haha det är illa när man inte riktigt är helt säker vilken det är man försöker och träffa när man kastar den där jävla pinnen. vi i vårt lag förlorade såklart. haha men vi va lika glada för det. sen blev det dax för grillmaster att göra entre. på med grillen och sen på med maten. jag hade med mig kyckling, sallad och min egen hemma gjorda röra till det. ååå det blev supet gott. 
 
haha jag och madde hade ju såklart valt den bästa platsen precis bakom grillen. aaaaaa varmt och skönt :). men det blev en hel del skratt, prat, mygg och vin. haha men när klockan började och bli sent så blev både jag och madde trött så hon låg i sängen och gosade med mullis och det såg så mysigt ut så jag gick oxå dit och gosade med mullis. eller jag tror inte att jag han gosa så mycket innan jag somnade. haha sen låg både jag och madde och sov. men vi va så trötta :). men sen vaknade vi till liv och gick hem. 
 
men det va en mycket lyckad, trevlig och rolig midsommar som firades med bästa brudarna =).
 
jag sov hemma hos mina föräldrar och somnade om. haha men sen vaknade jag av att deras klockradio började och spela nån trevlig trudelut. död åt klockradio. fick tyst på den genom att öppna bara ena ögat och trycka på nån knapp. klockan va nu 06:12. men efter 10 min så började den spela igen. då va det bara att få tyst på klockradio helvetet. öppnade båda ögonen och lyckades hitta nån knapp som gjorde att den där gröna lampan som betyder att larmet är på slocknade. aaaaa frid.
 
det va skönt att sova i ösmo för jag skulle till stallet dagen efter. så det blev att äta frukost i lugn och ro. kolla lite på tv haha somnade såklart vaknade sen upp och gick ner till stallet. åå jag älskar att kunna skriva ordet gick ner till stallet. inte som jag brukar göra buss, tuff-tuff tåg och sen buss (om man har tur annars promenix). jag kände mig pigg och glad. jag hade ju fått sovmorron ;). men i stallet så blev det att mocka fixa och rida ut. gick sen hem. hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning. för jag och sara skulle hem till madde och äta taco och kolla på tv. haha eller jag gjorde mig inte iordning så mycket utom jag körde mer på slaffs stilen. det va no smink, no hårfönat hår långt linne, leggins och tjocktröja. skönt. snäll som madde är så kom hon och hämtade mig och körde oss tillbaka till nynäs sen igen. men det va trevligt att komma hem till henne. prata lite och kolla på film. vi kollade på beautiful creatures. den va jätte bra och är baserad på en bok så ja den måste jag ju läsa (lyssna). men ja va hemma vid 12 och då va jag ganska så trött..somnade direkt i fallet till kudden ;)
 
min spring outfit  
min midsommar outfit
             
haha en väldigt glad carlsson         
         
madde, jag och åsa            
     
jag och madde        
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anonym

Hej! Har likadana skor som dom vit/lila fast i herrmodell och det är det bästa löparskor jag haft:) grymt köp:)

2013-06-23 @ 22:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0