Sats Running Club

idag blev det att köra ett Sats Running Club pass på morgonen. ja klockan ringde äckligt sjukt tidigt. 05:10 började min klockradio och spela och sen mobilen att tjuta. bara att stiga upp och sätta fart. kläderna ligger framme väskan är packad maten står redo i kylen bara att hämta allt gå på toa och dra till bussen. och dom det låter så är klassen ett pass då man springer i en grupp som en flock med får efter en över hurtig instruktör med höga knän rakt igenom hela passet ;). jag träffade även på en tjej som heter kim com jag träffade förra gången som jag va med och sprang denna klass och vi klickade direkt och pratade halva tiden. så det va kul att hon va på plats och att även jag va på plats. så vi kunde prata om lite allt möjligt. det visade sig att även hon hade ridit och haft en egen häst så det va ju super kul. 
 
men ja förutom att prata medans vi sprang och ja vi sprang så klart längst fram och lede hela gruppen som två får. efter som ingen ut av oss hittade ute i globen området så blev det ibland lite svårt och veta vilket hål vi skulle åt vid olika korsningar. haha men annars så gick det jätte bra. men ja vi böjade passet med en lättare uppvärmnings joggning. sen kom vi ner till en grus slinga. vi va inte ensamma det va fullt med cyklister och folk som va ute och sprang. sen började vi med lite teknik som att springa på tå, långa steg, höga knän och ja lite olika övningar. sen sprang vi på led och den som va sist spurtade om ledet så att den hamnade först. den gjorde vi några gånger. sen körde vi intervaller genom att spurta två lyckstolpar jogga en, spurta två jogga en och så gjorde vi så några. sen körde vi spurta en lycktstolpe och jogga en, spurta en jogga en och det gjorde vi några gånger. sen körde vi intervaller på 1 min. då skulle man springa i det tempo (helst så fort som möjligt) som man trodde att man kunde hålla i en minut. haha som vanligt så lägger man ett alldeles för högt tempo i början men det gör inte så mycket för då är det bara att man springer på i ett nytt tempo till intruktören blåste i sin pipa.
 
sen gjorde vi sånt flera gånger. det va kortare och längre spring intervaller med ca 30sek vila emellan varje intervall. det va super kul. jag va den snabbaste tjejer men ja gruppen va inte sådär jätte stor och kim hade en känning av en skada på ena benet. så hade hon inte haft det hade jag inte haft en chans. men nu när hon inte va helt 100% så kunde jag ligga och flåsa henne i nacken vid dom första ökningarna och dom andra så sprang jag om henne och såg till att hålla henne bakom mig. haha men hade hon vart helt 100% så hade jag fått käka grus från hennes skor. för hon är så sjukt grymt vältränad och snabb. jag har inte en chans emot henne. men när vi joggar så har vi ett bra tempo tillsammans :) haha men sen så får jag se mig själv besegrad när hon lägger i den där över växeln och bara spurtar ifrån en och stänger upp grus på en ;).men hon är så söt. för hon bara men du är ju jätte duktig när jag berömmer henne för hur sjukt snabb hon är och att jag själv håller på och dör och hon är knappt andfådd.
 
efter x-antal intervaller så joggade vi hem och kunde då prata lite till ;). det bästa med detta pass är att: jag får springa, jag älskar att springa. jag får springa tillsammans med andra vilket bara gör det extra kul. för annars så får jag ju alltid springa själv. jag får tävla emot andra och se vilka jag är snabbare och vilka som är snabbare än mig. det är nån som säger vad man ska göra och det är inte bara springa en vanlig runda. jag tycker ju om och gå på pass för att man får träna med andra och att då få springa med andra och samtidigt kunna prata är ju super kul. haha ja jag vet jag är galen.
 
men ja sen blev det att åka till jobbet och kriga. det va mycket och göra jag har massa saker som jag måste fixa innan jag ska gå på sem. leta bågar, hänga upp bågar, ta ner bågar, hänga om bågar, terapi arbeten. men tur att jag har fått hjälp av våra härliga sommarjobbare. dom hjälpte så gärna till med att hänga upp och hänga om alla bågar som skulle upp och ner. så jag letar bågar och dom hänger upp dom som ska upp. perfekt :). det går så mycket snabbre när jag slipper göra allt själv.
 
sen när jag kom hem så kände jag att jag ville ge mig ut i det fina vädret. men jag kan ju inte springa igen så nej det fick bli en power walk i en timme. härligt.
 
men nu blir det tv, sängen och sen upp :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0