trött

jag va ganska så trött igår när jag gick och la mig och jag kände mig precis lika trött om inte ännu tröttare i morse när klockan ringde. den ringde ju så sjukt äckligt jävla tidigt oxå. 05:00. det är minst 2 timmar för tidigt... min kropp va i koma. men jag skulle upp och till sats spårvagnshallarna. varför åka runt halva staden för att träna sinessjukt tidigt. jo för att dom hade ett Grit Cardio pass på moronen. och morgon stund ska ju ha en liten guldklimp i munnen. jag hade mest bara sura uppstötningar och en jobbigt illamående känsla i hela kroppen. jag va bara så sjukt trött. klassen började 07:00 men jag va där lite tidigare så försökte och vakna till liv lite igenom att springa 10 min på löpbandet. det hjälpte inte. alla som kom till klassen såg så sjulkt jävla över hutigt pigga ut. jag kände mig mest som ett uppgrävt lik. 
 
men jag kämpade mig igenom dom sjukt jobbiga och svettiga 30 min. jag måste ha minne som en guldfisk för jag hade som vanligt glömt bort hur sjukt jobbigt detta pass är... det går bara inte och beskriva utom det måste genomföras för att man ska förstå. när man är helt plank svettig och benen och armarna ja då är det jobbigt och så ska man stå i planka. inte helt lätt när svetten blir som olja emot golvet så att armarna bara glider åt två olika håll.
 
men jag krigade mig ingenom klassen och åkte sen till jobbet. jag va så trött att jag höll på att somna på bussen och missa tyresö centrum. nu va jag hungrig när jag kom till jobbet. dom här bären jag åt på bussen på väg in innan träningen som jag hade idislat några gånger under klassen hade nu gjort sitt. nu måste jag ha mat och kaffe för att bli människa igen. det här med att man ska bli pigg av träning och kaffe är en myt lika mycket som att man måste vänta minst 1 timme efter att man har ätit tills man får bada igen. för du vet annars kan man få ont i magen, drunka och dö. det är bara nått som vuxna har kommit på att dom säger till barnen för att dom själva vill sitta på filten i lugn och ro och äta upp picknicken sjukt långsamt och inte behöva att ha ett öga i boken och ett ute i vattnet för att se så att barnen fortfarande lever. eller lika mycket myt som att tomten (pappa) alltid måste envisas med att äta sjukt mycket mat sjukt långsamt innan han kan gå och dressa om och spela tomten. tips spela tomte innan maten så kan dom som vill äta sjukt långsamt göra det och barnen slänga i sig maten och sen leka med alla leksaker ;).
 
men ja jag tror inte att det stämmer. för om det stämmer så undrar jag hur sjukt trött jag skulle va om jag inte tränade och drack kaffe. haha skulle jag ens komma ur sängen på morgonen. jag tror att jag skulle behövt äta kaffe sumpet för att bli pigg och behövt bli jagad med piska och en marabou kaka framför mig för att känna mig pigg idag. men jag tog mig igenom dagen och blev nog lite piggare nånstans mitt under dan. typ mellan lunchen och fikat. fast då tyckte jag att det va så kallt så att jag ville slå på elementet men kände att jag inte kunde göra det i juni. 
 
haha men det är inte konstigt att jag fryser så mycket om mina händer. för när vi va på universeum så ställde vi oss i en värmekamera och man ska va typ röd och gul. både madde och sara va röda/gula och fina över hela kroppen. ja va röd/gul och fin överallt utom på händerna och näsan. dom va blå och lila. inte ett gott täcken. det är inte så konstigt att jag alltid tycker att jag fryser om mina händer och att jag börjar med vantar när folk fortfarande går i t-shirt och tar inte av mig mina vantar förens det är så varmt att folk går i linne.
 
men ja jag krigade mig igenom även denna arbetsdag. åkte hem somnade på bussen vaknade upp stationen innan jag skulle av. hade missat 40 min av min ljudbok. men det görinte så mycket den är ändå så sjukt tråkig..kände mig inte piggare. men bestämde mig för att testa det här med att springa mig pigg ;). så ja det blev att springa min 5km runda i skogen innan middagen. ja för annars så kommer jag ju aldrig komma iväg. rundan gick bra kände mig piggare när jag kom ut och fick springa lite.
 
men nu ska jag ta och gå och lägga mig så att man orkar upp i morgon. 
men ha det så bäst
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0