skrapande oljud

när jag åkte hem förra måndan så hörde jag ett skrapande ljud från min bil. det lät som att jag hade en plogbil bakom mig och nej jag kunde inte bara ignorera det ljudet för det hördes över sterion och det lät inte bra. men aja inte att göra nått åt det nu tänkte jag. utom gjorde bara det obligatoriska gas och broms testet. kan jag gasa japp det kan jag. kan jag bromsa japp det kan jag. då är det lugnt ;). åkte helt enkelt hem till mig.
 
men ja så i måndags så tänkte jag när jag åkte till jobbet att nej såhär kan jag bara inte åka runt längre. dax att höra av sig till min personliga bilmekanike. så efter jobbet så åkte jag och bilen hem till pappa. men jag tänkte börja med att skriva om hur fruktansvärt jobbigt det va och komma hem och inte höra det där obligatoriska dunset när hampus hoppar ner från soffan, sängen, korgen eller ja vart han nu är nånstans och sen att man hör dom där tassarna komma springandes till en över parketen och sen se han komma för att se vem det va som kom hem. därefter det obligotoska pusskalaset och grävandet i påsar och handväskan för att han ska se vad man har med sig. det va bara så definitivt på nått viss. jag visste ju att han inte skulle komma men ändå. det va bara så tungt att han inte kom som han brukade göra och alltid va sååå glad. 
 
nu va det bara pappa som mötte en med ett hallå från köksbordet där han satt och åt i sin ensamhet. det va inte riktigt samma sak. det va inte så att han kom skuttandes emot en. och jag tyckte att det syntes på honom att det här har tagit honom hårt. det sa  han ju själv oxå att det hade. han trodde inte att han skulle ta det så här och att det skulle va så jobbigt. det va så mycket ensamare. men det är ju inte så konstigt han var ju vår bebis. familjens älskade bebis som va så bortskämd som en hund bara kunde bli.
 
men efter att ha pratat lite om det som hänt och om hampus så gick vi vidare ut till bilen och lyssnade då på detta oljud från vänsterbak. vi åkte ett varv och pappa kollade och konstaterade att det va nått med bromsarna, nått mer och nått annat som hette nått. ja vi skulle i alla fall fixa delar bestämma en dag då vi skulle fixa det och samtidigt byta till sommardäck. jag skulle köra försiktigt, så lite som möjligt och att undvika att bromsa. äntligen nått som jag är bra på tänkte jag ;).
 
sen åkte jag vidare till stallet mockade fixade och red sen pg på min lekton. det gick kalas bra. så det va super kul. jag tycker att han är en trevlig och samarbetsvillig häst. haha men A-k började med att fråga vart jag hade martingalen nånstans. den hade jag inte på för jag tänkte att sånt där tingeli-tangeli är nog bara vid hoppning. hon undrade om jag inte hade den förra gången. nix svarade jag. sen frågade hon om hon skulle ta mitt spö. nej sa jag på det oxå. men det hade du väl inte förra gången. jo det hade jag. men det gick så bra så. utan tingeli-tangeli och med spö =).
 
idag så började jag dagen med att köra ett cykel pass på sats haninge. det va mitt 30-20-10 pass. det gick så bra så och jag är sjukt nöjd med mina nya cykelskor. det va värt var endra krona. jag rekomenderar starkt att ska man cykla mycket köpa sig ett par spiningskor :)
 
men nu blir det snart till att sova för att orka upp i morgon :)
men ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0