Sonjas grek

Jag började gårdagens fredags morgon med ett cykelpass på satsmedis :). Det kändes jobbigt med ändå bra. Nu kan jag programmet och vet hur mycket jag ska och kan ta i. Hur långa låtarna är och allt sånt. Så det kändes bra.

Sen åkte jag till jobbet och arbetade från 9:00-19:00 en heldag på synsam helt enkelt. Det va ganska mycket och göra speciellt efter lunch och till fikat som blev lite senare än vanligt. Jag brukar gå och fika vid 15:30 men alla va upptagna så det gick vänta. Jag gick sist och fikade och fick gå vid 16:30. Men sen lugnade det ned sig så man han med det man bara hade slängt åt sidan.

Sen efter jobbet kom Madde med Laijon och Izza i bilen. Mini (Izzas kompis) hade jag hittar innan så vi gick ner till parkeringen och åkte in till stan. Vi skulle gå ut och äta och fira Laijon som har fyllt år :). Jag kände mig ganska så trött efter en hel veckas arbete men piggnade till när vi kom in till stan. Vi hade bokat bord på Sonjas grek tror jag att det hette. Det va super god mat med mycket trevligt sällskap :). Jag tog nån fetaost till förött som va tillagad och sen nån biff med fetaost i och grönsaker. Den va verkligen jätte god. Haha nästan så att jag slickade tallriken ;). Efter en paus Fans det nu plats för efterrätt. Jag tog en nötkaka med glass. Mmmm gott =). Efter alldeles för mycket av den goda maten och ett glas vitt vin drog vi vidare och mötte upp Marcus och bollen. Drog vidare till kvarnen drack två glas vin, pratade och tog det mest allmänt lugnt. Haha inget hopp, studs och dans utom lugn och sansad smuttning av vin vad baren.

Sen drog vi hem och när vi satte oss o bilen så kände jag bara hur trött jag va. Somnade direkt när jag kom hem i h hade tagit av mig sminket. Klockan stod på 0:44 när jag gick och la mig så det blev inte allt för sent.

Jag vaknade alldeles för tidigt av klockradion som gick igång 05:50. Usch jag bara kände att snälla döda mig nån. Jag tvingade mig upp fick på mig kläderna och tog mig ut från lägenheten. Och sprang en runda. Det va så skönt att komma ut och få lite frisk luft. Jag tog det ganska lugnt både efter som jag va ute igår och för att jag har haft ont i min vad. Men nu känns det såå mycket bättre så det är så kul. Jag är bara såå laddad in för våren. Bara att då komma ut med linne och springbyxor. Springa i skogen köra extra hårt i uppförsbackarna. Känna pulsen och mjölksyran i benen. Höra fåglarna kvittra och krocka med ett rådjur. Jag vill ha vår och sommar :).

Men idag blir det jobb och sen mello och chill.
Men ha det såå bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0