Tisdags cykling

igår va det måndag och stallet dag. jag fick rida marvel en ganska så speciell häst på många sätt och viss. speciellt på gott och på ont ;). nej men man får jobba till bra resultat och jag tyckte att det gick betydligt bättre emot slutet än vad det gjorde i början. för när han släpper och slutar streta emot tar ett stöd och går. så är han ju super fin. men vägen för att komma dit är ganska så lång. kul med utmaningar men haha jag har ju inget tålamod ;). men fin häst tillslut.

men idag är det ju då tisdag=tisdags cykling. det brukar va 30-20-10. men hon som håller i klassen fick problem med sin bil och kunde inte komma. så ja hon i receptionen mikaela tror jag att hon heter fick rycka in lite sådär akut. på med spiningskorna och lite akut kolla igenom mobilen för att kunna hitta några låtar som hon kunde köra och fick lite fort sådär komma på nått typ av program som vi kunde köra. men det gick så bra så. hade hon inte sakt nått så hade vi nog inte märkt nått. hon hade ju såklart cyklat några gånger tididgare ;). så ja hon körde oss så trötta som vi brukar va efter vårt vanliga program :). starkt jobbat av henne säger jag bara. bra musik spelade hon oxå. haha hon kan få körda den klassen flera gånger säger jag =). 

efter det blev det hemgång och frukost sen åka till jobbet och kriga.

haha jag rensade igenom mitt kylskåp för jag för jag har ett ganska så litet kylskåp i min lilla lilla lägenhet och ja det måste rensas ibland. men ja inte allt för ofta. men nu tyckte jag att det är nått absolut längst in som har stått där och vart i vägen alldeles för länge. i och med att det är så litet så blir det väldigt snabbt fullt och speciellt när jag försöker och bara handla två gånger i veckan. en gång på söndag för hela veckan och en gång på fredag för hela helgen. då ska allt få plats i det lilla lilla kylskåpet i den lilla lilla lägenheten. det är packning enligt tetrismodellen. men så nu fick jag syn på vad som stod där längst in och som har stått där lite på tog alldeles för länge. en syltburk. eee okej en syltburk med jordgubbssylt i. börjar och tänka. när kan jag ha ätit jordgubbsbsylt senast. ja inte det senaste året i alla fall. kollar på sylten den ser helt okej ut. eller den ser men än okej ut. den ser till och med god ut. kankse något blek. men en omrörning och den skulle absolut vara ätbar. inte ett lager grönt lurv här inte. och lockat satt inte ens fast. jag kan faxist inte hitta nått grönt överhuvudtaget och ja jag letade. börjar nu och kolla på utgångsdatumet på denna burk med sylt. 15 april 2009 japp. det va ju inte igår. ja det kan ha vart nånstans där oxå som jag åt sylt. eller hade sylt i nått. bra där anna. nästa steg i ut rensningen blir att ta tag i skafferiet. där kan man nog hitta både det ena och det andra. typ 3ton pasta som jag aldrig kommer och äta upp eller en massa varmakoppar som nog har stått där alldeles för länge och dammat igen. ja det för bli nästa steg. ska bara sno stolen från hissen först ;)

                                                                                           

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0