Fredags Grit

jag va ledig idag vilket va super duper skönt. började dagen med att gå upp lite för tididgt för att va en ledig dag och åkte till stallet. mockade och fixade för att sen åka hem. men det va så skönt väder. men det jobbiga nu är att på mornarna så är det ju kallt men sen på dagen när jag ska åka hem ja då är det ju ganska så varmt. då får man packa ner båda extra tröjorna och fleectröjan i den väskan som man har med sig.

 

sen är jag kom hem så blev det att äta nått lite snabbt innan jag gav mig ut på en joggingrunda. så skönt. det va så varmt oxå. solen lös eller vänta vad är det där för elaka mörka moln som kommer in rakt över mig. tur att dom  inte släppte lös sitt elaka regn över mig oxå. det va premiär tur (nr.2) med endast linne ja och byxor så klart. men endast linne upptill. hade inte ens med mig en extra tröja ifall det skulle komma en platslig snöstorm. nej jag tänkte helt enkelt att jag får springa mig varm. och ja varm blev jag. lite mer än bara lite varm. efter min joggingtur blev det lite strecth i solen som den nörd jag är och sen att gå den lite längre vägen hem via svartbäcken. bara för att det va så härligt, varmt och soligt. sen hade jag gott om tid oxå och då är det skönt att passa på att gå en liten extra sväng och få va ute lite mer i det härliga vädret.

 

sen blev det att ladda om batterierna en liten stund. råkade dessutom somna 30 min på soffan inte bra. kände mig helt groggy när jag vaknade och skulle gå ner till sats för att köra ett grit strenght pass. men ja man vaknade ju till direkt under uppvärmningen som måste va den jobbigaste uppvärmningen som man kan ha i ett pass och ja nu är det bara uppvärmning. så nu börjar vi bli lite varma i kläderna och är redo för att sätta igång och jobba lite. jag är redan nu redo för hemgång. men icke sa nicke det är långt ifrån över.  men även om man tror att man typ ska döö hela tiden så gör man inte det utom man över levet på nått konstigt mirakulöst vis.

 

men ja i morgon är det kalas och det ska bli sååå super kul. det är bästa cillan som fyller år hon fyller efter 25 så går det bara utför ;). så jag ska hem till henne och kalasa. jag vet redan nu vad jag ska ha på mig. det va inte helt lätt. för hon är en sånhär person som alltid måste ha olika teman på deras fester i år är inte temat nått som hippie, arbeten eller nått på P. nej i år är temat Me, Myself and I. eeee okej tänker ni nu och ja det va precis vad jag gjorde oxå. det är meningen att man ska ha cillan som en inspirations källa när man väljer ut kläder. om jag är black as hades så är cillan självaste guden zeus. hon är en sån där härlig tjej som vågar bära färg och passar i det. hon kan komma i en färgad klänning med prickiga taijts till och se snygg ut i det. inte som jag som bara ser ut som en förvirrad och bortsprungen clown. min färg som jag bär är svart (att svart inte äns är en färg behöver ju inte nämnas). men ja jag har då fått söka med ljus och lykta. haha eller nej det kanske räckte med att inte tända lampan för att se vad jag hade hemma i färg. men jag hittade nått längst ner i kartongen helt skrynklig och oanvänd. nu så. nu är det din tur att annvändas. hoppas och ber till gud att jag kommer i klänningen. haha annars så får jag ta nått svart och skylla på att jag inte är läskunnig ;)

 

men nu ska jag ta det lugnt och sen sova. men ha det såå bäst

 

  svenska jordgubbar och keso =)                                                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0