kalas

jag lever haha ja annars så skulle det ju inte va så där super bra. men ja igår va jag på kalas hemma hos min kära vänn cillan. det va en upplevelse att hitta dit. jag åkte till älvsjö tog nån buss därifrån och hoppade av vid nån väg som hette nått med park. jaha vad gör vi nu då. upp med telefonen och börjar söka på karta. den lyckte att jag skulle gå ner väg som va nån krinkelekrok väg på ca 2,2km. seriöst tänkte jag. på sl:s hemsida stod det att det va max 900m att gå. tittat som tur va upp från mobilen och sen en massa lägenheter på en höjd. där uppe måste det ju va. börjar och gå mobilen är fortfarande emot mig men jag promenixar på i stället för att lyssna på den.
 
hittade rätt :) jag va ju ute i väldigt god tid för jag planerar alltid att jag ska gå, åka eller hamna helt fel och sen komma vilse och typ få ringa på hos nån och fråga om vägen. men det behövdes inte :) jag hamnade rätt. det började med fördrink och snittar som hennes kära granne hade gjort som för övrigt är kock. det va super gott. bäst va helt klart skagenröre snittarna och dom små chocklad biskvierna. jag åt minst 10 st sånna. helt gudomligt goda och dom va ju så små oxå så dom fastnar nog ingen stanns ;)
 
sen kom det en massa roligt och trevligt folk. det roliga är ju att jag har ju hängt med på några fester nu och det är ju typ samma människor som kommer på dom så jag har ju lärt känna en del. så det är super kul. deras grannar har jag inte träffat förut men dom va jätte trevliga. sen kom det ännu mer folk och det va dax för paketöppning och sen lite vin på det. sen blev det mer vin och kankse nån drink och lite mer vin på det sen oxå. en jäkla alldeles för mycket vin ;) sen förvandlades vardagsrummet om till danslokal alla stod och hoppade och stutsade i otakt till musiken. sen blev det soffan häng, balkong häng, för kallt för balkongen, soffhäng igen och sen hem gång på ingång. jag åkte med elin hem för bor så nära varandra. kom som vanligt hem alldeles för sent. 04:07 stod klockan på när jag la mig i sängen och somnade direkt. så va alla smycken och sminket av.
 
men jag hade super kul, det va goda snittar, gott vin, trevliga människor, trevligt sällskap, många trevliga samtal och mycket skratt. en mycket lyckad kväll helt enkelt =).
 
men ja nångång så kommer ju en moron dag oxå och den vaknade jag av i morse. eller jag vaknade av den flera gånger först vid 7 sen 8 sen 9 men då kände jag att jag kunde kliva upp. nu gällde det att få tillbaka vätske balansen för det är lite märkligt att fasten jag drack så mycket igår så är jag ändå jätte törstig på morgonen ;) märkligt det där. blev att dricka mycket vatten, äta min dunder gröt med hallon, mosad banan, kanel och en klick kokosolja. mmm mums. efter frukosten så började jag känna mig som mitt vanliga jag igen. men lite mer sliten, trött och förkyld jag. men aja solen lysser bäst att röra på fläsket så man får lite frisk luft.
 
på med spring kläderna. men vänta det är kanske bäst att försöka och ta det lite lugnt idag. så jag gick en lång promenix på nästan 2 timmar. det va sååå super skönt. jag gick min runda i skogen som jag brukade springa och sen gick jag den längre vägen hem via svartbäcken. det va så härligt. kom hem och kände mig som en ny människa. en mycket piggare människa. skönt.
 
nu håller jag på och gör mig i ordning för att åka ner till ösmo äta taco och fira sara som fyller år idag. Grattis säger vi till henne =)
 
men ha det sååå bäst
 
haha jag tänkte bara skirva oxå att om det är nån som undrar vad mina föräldrar har haft för sig i helgen så har min kära pappa lekt Carlsson på taket ;) dom håller på att bygga en bastu till landet. jag kan redan nu se mig själv sitta där med en kall öl i handen =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0