Frosseri

 jag vill bara dela med mig av två helt underbara godsaker som jag har blivit helt kär i och det är helt gudomligt gott. lite nyttigt oxå. eller kankse mer lite mer nyttigare än det onyttigare alternativet ;)
 
det första är min raw food chokladmousse som består ut av
 
4 dadlar (jag har blöttlagt dom i ca en timme innan)
1 avokado
2 msk sirap (jag kör med Raw Agave naturell sirap )
0,5 dl kakao (jag kör med Raw Cacao Powder)
0,5 dl vatten
 
sen mixar jag bara allt med mina nya fina vita stavmixer till en jämn och klumpfri smet. sen är det bara att hälla upp det i den där mysiga fina skålen slå sig ner i soffan och njuta. för gott det är det och det kan jag lova. till de kan man ha lite hallon, jordgubbar, ja vad som helst eller bara äta det som det är.
                                 myysss med ljus :)
            min andra frosseri
det är min hallonsorbe den är oxå sådär farligt god och sådär härligt kall som glass ska vara. till den behövs
 
ca 2 dl frysta hallon eller mer beror på hur mycket hallon man vill att det ska smaka  
1 avokado.
0,5 dl vatten
 
sen mixar jag bara allt med min supper duper braiga och vita stavmixer till en jämn och klumpfri smet. sen är det bara och hälla på det i den där perfekta glass skålen slå sig ner i soffan och bara njuta. för precis som den förra så är det här oxå sådär härligt gudomligt god =)
                                                                                                                                 
                                

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0