ledig lördag

idag har jag vart ledig. jag skulle ju igentligen jobba denna lördag efters om jag jobbade till 19 igår. men jag och lovisa på jobbet har bytt så idag så jpbbade hon i stället för mig, skönt för det har ju verkligen vart ett toppen väder.
 
jag började min dag med att inte gå upp allt för omänskligt tidigt kl ringde 07:30. men gick inte upp för ens vid 8. eller strax innan 8 för att va lite mer exakt. då blev det min vanliga gröt frukost och ladda upp för att dagens olika bravader. jag började med att åka till sats älvsjö och körde dubbelpass som först va bodypump och sen grit cardio. pumpen gick bra. alla muskler skrek efter ca 1 min in i varje låt och det va på ren jävla vilja som man klarade av dom sista repetionerna. cardion va allt annat än mysig och härlig. det va faxist för jävlig. gick se mig besegrad både en och två gånger i armhävningarna och ta ner dom där jävla förbanade knäna när tårna när armarna höll på att gå av emot slutet. sista springa fram och tillbaka som en ididot höll även den på att ta död på en som vanligt. 
 
så ja det va alltså precis som vanligt när man går på ett grit cardio pass alla håller på och dör.
sen efter passet så ligger man bara kvar på golvet som en död valross och bara orkar inte röra på sig. men jag har ju då ett tåg och passa. inte för att det va bråttom men där kunde jag ju inte ligga kvar hela dagen. så efter mitt ta död på mig själv pass så åkte jag in till den stora staden. som ja va sig lik, pundare, a-lagare och tiggare i alla hörn. men jag sicksackade mig igenom dom och gled in på sats zenit. köpte mig ett linne som va på halva priset. dick fanns det inte i medium utom bara i large kvar. men jag tänkte att det gör inte så mycket jag tycker ju ändå om när det är lite fluffigt. och kan va skönt att ha nått fluffigt dom dagar som jag känner mig extra tjock.
 
nu va det då dax för att för första gånger köra ett trigger point pass. det är ett pass som är allt annat än mysigt. det har myshetsfaktor 0. det är mer smärta än någon anna klass. inte för att det är sådär gris jobbigt och att svetten sprutar som tårar. nej det här är mer smärta för att det gör ju bara såå jäva ont. jag har ju testat lite smått men aldrig gått på ett helt pass. jag kan säga att det hrä är det enda passet som jag verkligen har känt att snart så börjar jag och gråta. det man behöver är en cylinderformat rör med lite minimalisk vadering och en ja typ boll. dessa saker ska man rulla över, sitta, ligga, stå på och känna smärtan komma och när det gör som absolut ondags ja då ska man stanna kvar där. precis där och små rulla där. eller allt vara kvar där andas och slappna av. sen ska man röra på benet armen eller vad det nu är man rullar över och fortsätta och ha rullen där det gör som ondast. smärtan är obeskrivlig på vissa ställe.
 
man har ingen musik eller nått dunka dunka över huvudtaget. utom det enda man hör är instruktörens röst och deltagarnas stånkandes, stönandes och ajandes. skönt att det inte bara är jag som har svin ont. eller 30 min plågandes va det över. vet inte om jag kände mig som en ny människa men det va in alla fall skönt att det va över ;). men absolut ett bra pass som jag ska försöka och gå på igen. garanterat nått som min stackars stela kropp kan behöva mer av.
 
sen åkte jag hem och åt lite snabbt innan jag dressade om och gav mig ut på en spring runda. och oj vad bra det kändes. jag va trött/pigg. trött i musklerna men pigg i huvudet. men benen lydde ändå och när dom blev varma så gick det kalas bra. det va ju ett sånt härligt väder. solen lös, det va lagom varmt och skönt och det kunde inte va annat än bara så härligt att få spinga min runda i skogen. mötte flera som va ute och gick både med och utan hundar. rundan gick kalas bra jag kände mig pigg glad och samtidigt trött när jag va klar. efter som det va kanon väder så bestämmde jag mig för att gå den långa vägen och la även på en jätte liten extra omväg för att få va ute lite extra i solen.
 
sen blev det hem duscha och gå ner till ica. nu väntar jag bara på att mina räkor ska tina sen så blir det räksallas till middag mums =)
 
mitt linne som jag köpte idag på sats
 
              sen är det rea på sportamore så jag bara råkade klicka hem dessa ;)    
             rullen och bollen som man ska rulla över. kan ju se oskyldigt mjuka och skönt ut. men det är det inte
                    haha lite mer min diet ;)                      
anntingen så är det nån som är ovanligt tidig eller så kom det helt enkelt aldrig ner...            
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0